تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
خلیلیان مشکلات فاضلاب اهواز را گردن شرکت نفت انداخت!

حمله استاندار خوزستان به شرکت نفت: اهواز ملک عمه نفت نیست!

استاندار خوزستان از شرکت نفت بابت عدم اجازه جهت اجرای کانال شبکه دفع فاضلاب اهواز انتقاد کرد.
صادق خلیلیان | استاندار خوزستان | نفت آنلاین
صادق خلیلیان | استاندار خوزستان | نفت آنلاین
صادق خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به جلوگیری شرکت نفت از ادامه اجرای کانال شبکه دفع فاضلاب اهواز گفت: باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود؛ نباید رفع یک معضل به اجازه یک دستگاه موکول شود؛ مگر ملک شخصی عمه‌اش است؟ شهر متعلق به مردم است و بابد فاضلاب دفع شود بنابراین اجازه دادن یا ندادن یک دستگاه معنا ندارد.

نفت_آنلاین : اظهارات استاندار خوزستان در حالی مطرح می شود که مردادماه سال گذشته شرکت آبفای استان خوزستان رسما از کمک‌های مؤثر صنعت نفت به طرح‌های آبرسانی روستایی و طرح‌های فاضلاب این استان قدردانی کرد! نکته دوم اینکه مردم خوزستان بدنبال راه حل عملی برای رفع مشکلاتشان هستند نه مقصر کردن این و آن! اگر واقعا نفت اجازه رفع مشکلات فاضلاب اهواز را نمی دهد بجای حرف زدن اسناد آنرا منتشر کنید.

واکنش یکی از مخاطبین نفت آنلاین به صحبت های استاندار 

وضعیت استان و بخصوص شهر اهواز آنقدر اسفناک است که فرار به جلو مشکلات رو حل نمیکنه. استاندار ظاهرا" برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارد و با مقصر‌ سازی وقت رو از دست خواهد داد. فرض کنیم مشکل فاضلاب اهواز بخاطر مخالفت‌های شرکت نفت بوده. که مطمئنم اگر مشکل فاضلاب اهواز را به شرکت نفت بسپارند به بهترین نحو آنرا حل خواهد کرد. برای مهار آب‌های سطحی چه کردند. مشکل بی آبی روستاها به گردن کیه. ۱۵ سال متروی اهواز که اساسا" نیازی به آن نبود و مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومن به حلقومش ریختن در حالی که با این پول می‌توانستند تمام گلوگاه‌های ترافیکی در اهواز را اصلاح کنند به دست که بوده. فضای سبز در شهرها بخصوص اهواز و کمربند سبز چه شد و مقصر کیست. بافت‌های فرسوده در قلب شهر که هر از گاهی ساکنین رو به کام مرگ می‌کشاند چی؟ بیکاری؟ سرقت‌‌های مسلحانه؟ ریزگردها، نخاله‌ها در سطح شهر که کم‌کاری شهرداری را نشان می‌دهد. جمع‌آوری و مدیریت پسماندها که بوی تعفن آن صدای همه را در آورده، مدیریت بازیافت که هیچ برنامه مدونی برای آن نیست کشاورزی بی برنامه، دامپروری سنتی و بسیاری از موارد دیگر که در این مقال نمی‌گنجد ناشی از کدام سازمان است. ای کاش اهواز ملک عمه شرکت نفت بود تا همه شهر را مثل شهرک نفت و نیوساید آبا می‌کرد. استاندار محترم به‌جای مقصر جلوه دادن شرکت نفت بهتر است تعامل ایجاد کند و با راهکارهای علمی مشکلات را رفع نمایند. باور کنید آباد کردن شهری مثل اهواز به مراتب راحت‌تر از خیلی از شهرهای ایران است که تنه به تنه‌ی شهرهای اروپایی می‌زنند. اما حیف و صد حیف.

منبع خبر : آخرین خبر:
https://naftonline.ir/news/24842/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0