تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
چند نفر در ایران پس از تزریق دوز دوم واکسن بستری و فوت شده‌اند/ از آن باید چه نتیجه‌ای گرفت؟
واکسن کرونا و احتمال ابتلا
واکسن کرونا و احتمال ابتلا
1️⃣ مرکز آمار وزارت بهداشت گزارش داده از دومیلیون و ۷۴۹هزار و ۳۵۶ نفری که دوز دوم واکسن کرونا را زده‌اند، ۱۶هزار و ۷۸۴نفر دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن، بابت کرونا بستری شده‌اند.
 
▫️نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دوز واکسن به کل افراد واکسینه‌‌شده ۰.۰۰۶۱ بوده و از هر یک میلیون نفر واکسینه‌شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده‌اند؛ در واقع از هر صدنفر واکسینه‌شده کامل ۰.۶نفر (کم‌‌تر از یک نفر) بستری شده.
 
 2️⃣در شاخص مرگ ناشی کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده‌اند که تست ۱۱۸۳نفر مثبت، تست ۵۴۲نفر منفی و ۳۴۷نفر نامشخص است؛ یعنی از هر یک‌میلیون‌‌نفر ۷۵۳ نفر فوت شده‌اند؛ در واقع از هر صد نفر حدود ۰.۷نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت دو دوز واکسن فوت کرده است.
 
3️⃣ تاکنون ۹۱هزار و ۲۱۰نفر از افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان رفته‌اند که از این بین ۱۵هزارو ۳۲۴نفر بستری موقت و ۷۵هزار و ۸۸۶ نفر بستری عادی شده‌اند.
 
 🔹از بین بستری شدگان، ۸۵۵۲ نفر فوت شده‌اند که از بین آن‌ها نتیجه تست کرونای ۵۰۹۸ نفر مثبت و ۲۱۵۶ نفر منفی بوده و در مورد ۱۲۹۸ نفر باقیمانده تست انجام نشده یا نتیجه آن ثبت نشده.
 
 
🔹 وزارت بهداشت در همین گزارش افزوده آمار جان‌باختگان کسانی که دو هفته پس‌از دوز دوم واکسن در ایران جان باخته‌اند بسیار بیش‌تر از آمارهای استاندارد جهان و کشورهای دیگر است اما آن‌را به بروز کرونای دلتا و نیز چندگانگی برندهای واکسن تزریقی در ایران نسبت داده. 
 
🔹 اما بسیاری متخصصان امر، ازجمله اکانت دات، پزشکان دانشگاه تهرانی در اینستاگرام، خاطرنشان کرده‌اند که همین آمار نشان می‌دهد که چه‌قدر آمار ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر کسانی که دو دوز واکسن زده‌اند‌ از کسانی‌ که یک دوز زده‌اند، کم‌تر است؛ تاییدی بر تاثیر واکسن، حتی همین واکسن سینوفارم. 
https://naftonline.ir/news/24632/
منبع : عصر ۱۴۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0