تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
این روزها ملت ایران با گروه‌های سنی مختلف در حال انجام واکسیناسیون کرونا هستند و قبل از انجام واکسیناسیون این سوال در ذهن آنها است که کدام واکسن بهتر است؟
کدام واکسن بهتر است؟ | واکسیناسیون کرونا
کدام واکسن بهتر است؟ | واکسیناسیون کرونا

ورود کرونا به ایران


ویروس کرونا از اسفندماه سال ۱۳۹۸ وارد ایران شد و تا به امروز هزاران نفر را در ایران و میلیون ها نفر را در جهان به کام مرگ کشاند.

ساخت واکسن در ایران


خوشبختانه سال گذشته واکسن این ویروس توسط بعضی از کشورهای جهان تهیه و کار تزریق آغاز شد و به همین علت روز به روز از تعداد فوتی ها در جهان کاسته می شود.

تزریق واکسن در ایران


در ایران نیز کار تولید واکسن از دی ماه سال گذشته توسط ستاد اجرایی فرمان امام با نام واکسن کو ایران برکت آغاز شد و از تیرماه گذشته این واکسن رسما برای تزریق با عموم عرضه شد بطوری که رهبر معظم انقلاب نیز ماه گذشته از این واکسن ایرانی استفاده کردند‌‌.

اوج گیری کرونا در ایران


متاسفانه در روزهای گذشته کرونا در کشور به اوج خود رسیده است و بسیاری از افراد در حال مراجعه به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن می باشند.

بر اساس پیگیری ها میدانی صورت گرفته اشخاص پس از مراجعه به مراکز واکسیناسیون با حساسیت زیادی نسبت به انتخاب نوع واکسن اقدام می نمایند‌.

کدام واکسن بهتر است؟

سوالی که بسیاری از افراد هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون دارند این است که از بین واکسن های کرونایی برکت ، اسپوتنیک ، آسترازنکا، سینوفارم ، بهارات ، مدرنا و فایزر کدام اثر بخشی بهتری دارد؟

بر اساس پیگیری صورت گرفته و بازدید میدانی از وب سایت های معتبر جهانی و همچنین وزارت بهداشت ایران واکسن کو ایران برکت دارای اثر بخشی بسیار مناسبی در مقابل ویروس کرونا می باشد.

همین اثر بخشی خوب باعث شده است که بسیاری از رسانه های بیگانه رو به تخریب این واکسن آورده و مردم را سعی در منصرف کردن از تزریق آن با مطالب دروغین بنمایند.

اثربخشی واکسن کو ایران برکت


بر اساس اعلام یک مقام بلند پایه وزارت بهداشت:از همه واکسن‌هایی که در کشور ما تزریق‌شده مثل آسترازنکا، سینوفارم و بهارات و حتی از افرادی که واکسن مدرنا و فایزر تزریق کرده بودند نمونه سرم گرفتیم و با واکسن خودمان مقایسه کردیم. نتایج بررسی‌ها نشان داد واکسن "کوو ایران برکت" ازنظر تولید آنتی‌بادی در بدن افراد اگر از واکسن‌های خارجی بیشتر نبود، کمتر هم نبود.

در رده دوم نیز از واکسن سینوفارم بعنوان یک واکسن مناسب نام برده می شود اما همچنان به اذعان کارشناسان کو ایران برکت اثر بخشی بیشتری دارد.

به تخریب های دروغین واکسن ایرانی توجه نکنید


در پایان از همه گروه‌های سنی خواسته می شود بدون توجه به مطالب سایت های ضد انقلاب و بیگانه در خصوص واکسن کو ایران برکت با خیال راحت در مراکز واکسیناسیون حضور پیدا کرده و از این واکسن استفاده کنند.
https://naftonline.ir/news/24621/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0