تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد:

ارسال شکایت از زنگنه و روحانی به قوه قضاییه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل نود از آقایان روحانی و زنگنه برای افتتاح زودهنگام پروژه انتقال نفت گوره ـ جاسک شکایتی به قوه قضاییه ارسال کرده‌ است.
حسن روحانی و بیژن زنگنه | نفت آنلاین
حسن روحانی و بیژن زنگنه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، حجت‌الاسلام حسین میرزایی پروژه انتقال نفت گوره ـ جاسک را پروژه‌ای افتخارآمیز برای جمهوری اسلامی دانست و اظهارداشت: این پروژه در جنوب برای انتقال نفت احداث شد و هزار کیلومتر لوله‌گذاری و 5ایستگاه پمپاژ دربین راه داشت که نفت را از گوره به جاسک منتقل کند.

وی ادامه داد: فایده این پروژه برای وقتی بود که اگر تنگه هرمز بسته شد ما بتوانیم نفت را از طرف دیگر تنگه یعنی سواحل مکران و دریای عمان به ابوموسی ببریم اما اخیرا آقای روحانی تصمیم گرفته بود که این پروژه را زودهنگام افتتاح کند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ارتباط با رسیدگی به این مسئله در کمیسیون عنوان کرد: ما در کمیسیون اصل نود باحضور متخصصین نفت و خطوط انتقال و همچنین بازرسی‌های میدانی که تعدادی از نمایندگان کمیسیون داشتند، جلسه داشتیم و بحث در این باب بررسی شد که آیا زمان مدنظر آقای روحانی زمان مناسبی برای افتتاح پروژه هست یا
خیر.

وی افزود: باتوجه به اینکه پروژه مشکلات فنی داشت، برای مثال بخشی از لوله‌گذاری انجام نشده و لوله‌ها دفن نشده بودند، بخشی از حفاظت کاتولیگ مسیر اتفاق نیفتاده و برخی تلمبه‌خانه‌ها نیاز به کار بیشتری داشت یعنی پیشرفت فیزیکی آن به‌اندازه کافی قابل قبول برای این افتتاح نبود، نامه‌ای ازسوی اعضای کمیسیون اصل نود به آقای رئیس‌جمهور نوشته و در آن با ذکر موارد گفته شد که این افتتاح به صلاح نیست.

میرزایی با تاکید بر اصرار آقای روحانی برای افتتاح زودهنگام پروژه گفت: آقای روحانی بر افتتاح پروژه اصرار کرده و ما ازطریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم اما موثر واقع نشده و افتتاح صورت گرفت، باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاری برای پروژه حدود 2میلیارد دلار معادل 50هزار میلیارد تومان انجام شده بود، افتتاح زودهنگام باعث تخریب برخی از قسمت‌های پروژه شده و خسارت‌های سنگینی را به سرمایه‌گذار وارد می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه رئیس دولت دوازدهم و وزیر ایشان نصایح کمیسیون اصل نود را مدنظر قرار ندادند و کمیسیون فورا این مسئله را به گزارشی در مجلس شورای اسلامی تبدیل کرده و پس از ارائه گزارش، درقالب پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل نود به آقای زنگنه و روحانی هشدار داد که بنابه نظر متخصصان، افراد فنی و مهندسین افتتاح زودهنگام پروژه به‌ضرر این پروژه و سرمایه‌گذاری مردم است اما آنان به هشدارها توجه نکرده و قوه قضاییه شکایت ارسالی را بررسی نموده و در موعد مقتضی حکم آنان را صادر می‌کند.
https://naftonline.ir/news/24564/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0