تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس یکی از مهمترین چالش های پیش‌روی وزیر نفت دولت سیزدهم را جبران افت فشار گاز پارس جنوبی و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و گفت: عملکرد و سابقه‌کاری وزیر پیشنهادی نفت در گذشته مشخص می‌کند چقدر در رسیدن به اهداف مورد نظر توانمند خواهد بود.
وزیر نفت دولت سیزدهم و افت گاز پارس جنوبی | نفت آنلاین
وزیر نفت دولت سیزدهم و افت گاز پارس جنوبی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، هادی بیگی نژاد با اشاره به موضوعاتی که وزیر و وزارت نفت دولت سیزدهم باید در  اولویت‌کاری خود قرار دهند، گفت: وزیر نفت در قدم نخست باید برای ارتقاء سطح علمی مجموعه نفت، رضایت‌مندی کارکنان، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، توسعه زنجیره ارزش و ثروت‌آفرینی بیشتر، جبران کمبود سوخت نیروگاه‌ها و افزایش ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای بزرگ برنامه داشته باشد البته دستیابی به تمامی این موارد منوط به عملکرد و سابقه‌کاری این فرد در گذشته است چراکه عملکرد گذشته آن مشخص می‌کند چقدر در رسیدن به این موارد توانمند خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از مهمترین چالش پیش‌روی وزیر نفت دولت سیزدهم را جبران افت فشار گاز پارس جنوبی و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگرچه وزارت نفت آینده باید موضوعات بسیاری را مورد توجه قرار دهد اما "تغییر نگرش نسبت به وزارت نفت" یکی از این اولویت‌های اصلی است چراکه اکنون وزارت نفت را یک وزارتخانه پولدار و پرخرج می‌پنداریم اما این نگاه نیازمند اصلاح است درصورتی که کشور از مجموعه نفت ارتزاق می‌کند و گره مشکلات آن با دستان نفت باز می‌شود و عملکرد وزارت بهداشت و درمان، کشاورزی و حتی ورزش داریم متاثر از درآمد نفت است، به نوعی "روزی" کشور از این حوزه تامین می شود لذا باید هر عاملی -که موجب تضعیف وزارت نفت می‌شود- را حذف کرد و به آن نگاه تضعیف‌گر نداشت.

بیگی نژاد "اصلاح رابطه مالی نفت" را موضوع دیگری دانست که باید در اولویت کاری وزارت نفت آینده قرار گیرد و گفت: درواقع این رابطه باید طوری باشد که وزارت نفت بتواند مقداری از ثروت بدست آورده را صرف توسعه صنعت نفت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: "استفاده از توانمندی داخلی" موضوع دیگری است که باید در اولویت قرار داد، درواقع باید زمینه رشد این توانمندی‌ها بیش از بیش فراهم شود تا بتوان با صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر در داخل اشتغال‌زایی کرد.
https://naftonline.ir/news/24511/
منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0