تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
مجری طرح پایانه نفتی جاسک از پایان عملیات کشش از ساحل خطوط لوله دریایی شش‌گانه این طرح راهبردی صنعت نفت در دریای عمان خبر داد.
طرح پایانه نفتی جاسک |نفت آنلاین
طرح پایانه نفتی جاسک |نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  شرکت نفت و گاز پارس، وحید مالکی، عملیات کشش از ساحل (Shore Pulling) را نخستین مرحله در تکمیل لوله‌گذاری دریایی خط ششم پایانه نفتی جاسک دانست و گفت: عملیات کشش از ساحل ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ دریایی طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به‌طور کامل اجرا و تکمیل شده است.

وی با اشاره به عملیات شورپولینگ خط لوله ششم به طول ۲.۵ کیلومتر گفت: این عملیات به دومین مسیر از گوی شناور سوم طرح توسعه پایانه نفتی جاسک مربوط است که با شناور لوله‌گذار سی‌مستر اجرا شده و مرحله دوم لوله‌گذاری خط منتهی به این گوی شناور به طول ۶.۵ کیلومتر تا موقعیت دریایی گوی شناور یادشده آغاز شد.

مجری طرح پایانه نفتی جاسک، طول مجموع خطوط لوله دریایی این طرح را ۴۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با تکمیل مراحل دشوار بلندترین کشش لوله در کشور به‌صورت ۶ خط به فواصل ۱۰ متر از هم و به طول ۲.۵ کیلومتر، لوله‌گذاری گوی‌های دوم و سوم وارد مرحله نهایی شد.

مالکی تصریح کرد: با تلاش متخصصان داخلی، ابتدای امسال مرحله نخست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک شامل یک مجموعه خط لوله ۴۸ اینچ بخش خشکی و سامانه اندازه‌گیری نفت خام عبوری، دو رشته خط لوله ۳۶ اینچ دریایی، یک مجموعه گوی شناور بارگیری و صادرات نفت به همراه چندراهه دریایی راه‌اندازی شد که هم‌اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل سه مجموعه خط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ دریایی، سه مجموعه گوی شناور به همراه سه مجموعه چندراهه دریایی و دیگر تجهیزات جانبی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
https://naftonline.ir/news/24259/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0