تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شهید حمید مسیحی از شهدای دفاع مقدس است که بخش عظیمی از دوران زندگی خود را در منطقه نفتی و سازمانی نیوساید اهواز گذراند.
شهید حمید مسیحی | نیوساید اهواز
شهید حمید مسیحی | نیوساید اهواز
به گزارش نفت آنلاین ، از فلکه نخل اهواز که وارد نیوساید میشوید اولین خیابان مزین است به نام شهید حمید مسیحی.

تنها شهیدی که نامش بر تارک خیابانهای نیوساید (کوی فدائیان اسلام) میدرخشد.

حمید در ۱۱ بهمن ۱۳۴۳ در مسجد سلیمان زاده شد و مادر شناسنامه اش را از اصفهان گرفت.

پدرش در ماهشهر کار میکرد. حمید دو ساله بود که با خانواده به اهواز آمد و تا شهادتش در نیوساید زندگی می کرد یعنی حدود ۲۰سال از زندگانی شهید، در این منطقه مسکونی پرسنل صنعت نفت اهواز سپری شد.

درس خوان بود و باهوش. دانشجوی مهندسی شده بود در اصفهان. به نماز جماعت مسجد مقید بود. با جوانان مسجدی بسیجی گروه شناسایی ۴۰ شاهد را تشکیل دادند که کار اطلاعات عملیات را تا دل خاک دشمن انجام میداد.

در عملیات های متعددی از جمله والفجر مقدماتی، والفجر ۸، فتح المبین، بیت المقدس، عملیات مربوط به جزیره مجنون و آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشت.

سرانجام در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۵ در فاو با اصابت گلوله توپ به سنگرش در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید. چند سال پس از شهادت حمید، با بازنشسته شدن پدرش، خانواده به اصفهان مهاجرت کردند. مادر شهید، حاجیه خانم شهشهانی در سال ۸۰ درگذشت و پدر شهید در آبان سال ۹۸. در مراسمی که برای بزرگداشت پدر شهید در مسجد امام حسین ع نیوساید برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری سخنرانی کرد و از برکات ارتباط قلبی ما با شهدا گفت و اینکه زنده نگهداشتن یاد آنان موجب هویت بخشی به جوانان ماست.
 
گفتنی است خیابانی از نیوساید که به نام این شهید نامیده شده است محل زندگی خانوادگی آنها بوده است . تابلوی آن با پیگیری مهندس صالحوند داماد خانواده که دوست و همکلاسی شهید بوده است در سال ۷۴ یا ۷۵ نصب شد.
 
 امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱در سالروز شهادت حمید، برنامه ای برای بزرگداشت و یادبود آن شهید والامقام در کانال مجازی مسجد امام حسین نیوساید برگزارشد و یادداشتی از امام جماعت مسجد امام حسین ع نیوساید منتشر شد که متن بالا برگرفته از آن است.

راهش پررهروباد.
https://naftonline.ir/news/23782/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0