تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
استاندار خوزستان گفت: وزیر نفت طی جلساتی که با وی داشتیم با پرداخت ۲میلیارد یورو اعتبار برای حل برخی مشکلات استان در مدت زمان ۱۰ سال موافقت کرده است و قرار هست این موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند.
دشتکی استاندار خوزستان
دشتکی استاندار خوزستان
قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات خرمشهر در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این اعتبار قراراست از محل مازاد درآمدهای نفتی در قالب طرح لایحه در مجلس و یا از صندوق توسعه ملی  برای حل مشکلات آبرسانی و فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی استان پرداخت و هزینه شود.
 
استاندار خوزستان افزود: فرمانداران هم با کمک نمایندگان پیگیر دریافت اعتبارات در سطح ملی باشند و به اعتبارات استانی بسنده نکنند.
 
وی اظهار داشت: یک نماینده از استانداری خوزستان در تهران تعیین شده که مشکلات استانی و پیگیری مطالبات و اعتبارات استانرا  در سطح ملی پیگیری کنند، فرمانداران با این نماینده ارتباط داشته باشند و برای حل مشکلات استان رایزنی کنند.
 
وی گفت: فرمانداران برای حل مشکلات استان تلاش و انگیزه بیشتری داشته باشند و مصوبات جلسات را با جدیت دنبال کنند.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: معاونت عمرانی استانداری فهرستی از پروژه های استان را که اعتباری کمتر از یکصد میلیارد ریال نیاز دارند تهیه می کند تا با کمک اعتبارات ملی و استانی این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.
 
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار خوبی که تا سه ماه آینده به استان داده خواهد شد افزود: باید یک برنامه ریزی مناسب برای اختصاص این اعتبارات در استان انجام شود.
 
وی با اشاره به دعوت از رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربرای سفر به خوزستان ادامه داد: تلاش داریم یک برنامه قوی برای تخصیص و توزیع اعتبار در استان تدوین کنیم و از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای کمک به جذب هر چه بیشتری اعتبار لازم جهت به سرانجام رسیدن پروژه های خوزستان دعوت کرده ام.
 
استاندار خوزستان افزود:در جلساتی که برگزار می کنیم ضمن شناسایی و بررسی مشکلات خوزستان پیگیر  توزیع متوازن اعتبارات نیز هستیم و از اعتبارات ملی دستگاه های مختلف در کنار اعتبارات استانی برای انجام پروژه های خوزستان کمک می گیریم.
 
با دستور استاندار خوزستان یک طرح استانی برای دریافت اعتبار از محل درآمدهای نفتی جهت حل برخی مشکلات استان تهیه شده است که هفته آینده تحویل وزیر نفت خواهد شد.
 
به گفته استاندار خوزستان در صورت تامین اعتبار مبلغ  ۲ میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ارزی برای برخی مشکلات استان خوزستان از جمله فاضلاب، روان آبها و آبهای سطحی  و رفع مشکلات ناشی از آن  در مدت سه سال اختصاص یابد.
 
استاندار خوزستان اضافه کرد در صورت نبود اعتبار در این صندوق وزیر نفت لایحه ای را به دولت  ارائه می کند تا پس از تصویب به مجلس  ارائه شود تا  ۲ درصد از درآمد مازاد نفت طی  ۱۰ سال برای رفع مشکلات مردم به خوزستان اختصاص یابد.
https://naftonline.ir/news/23459/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0