تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
در نشست مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب و پتروشیمی مارون تأکید شد؛

بهبود كیفیت هوای اهواز و مسجدسلیمان با اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل

در نشست مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پتروشیمی مارون بر بهبود کیفیت هوای کلانشهر اهواز و همچنین شهرهای مسجدسلیمان و رامهرمز با تسریع در انجام و اجرای طرح جمع آوری گازهای مشعل تأکید شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، در این نشست که عصر چهارشنبه (۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹) به میزبانی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد، تعامل و هماهنگی بیشتر دو مجموعه جهت برطرف نمودن چالش‌های فنی و همچنین سرعت بخشیدن به انجام پروژه با تأکید بر رعایت الزامات محیط‌زیستی طرح، مورد توافق قرار گرفت.

در این طرح با جمع‌آوری گازهای ۲۰ فلر در حوزه جغرافیایی شهرستانهای اهواز، کارون، رامهرمز و مسجدسلیمان از گازسوزی ۲۴۹ میلیون فوت مکعب در روز جلوگیری می‌شود و با کاهش آلودگی‌های محیط زیستی منجر به بهبود کیفیت هوای شهرهای یادشده می‌شود.

بهینه‌سازی توربین‌ها، نوسازی کمپرسورها، افزودن توربوکمپرسورها، بهسازی مشعل‌ها و تعویض شبکه خطوط لوله انتقال از جمله پروژه‌های زیرمجموعه‌ی این طرح به‌شمار میآیند.
ارزش قراردادی این طرح ۲۰۰ میلیون دلار است و در آن علاوه بر استحصال ۸۰۰۰ بشکه گاز مایع در روز، ۵۳۵ هزار تن مایعات سنگین‌تر از اتان در سال نیز تولید می‌شود که دارای ارزش افزوده بالایی هستند.
https://naftonline.ir/news/23266/
منبع : NISOC
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0