تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از بومی‌سازی ۲۷۰۰ قطعه کالای صنعت نفت و اجرای پروژه جمع آوری گازهای فلر مارون ۶ در این شرکت خبر داد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین

پروژه جمع آوری گازهای فلر مارون ۶ به زودی راه اندازی می‎شود/ تحقق ۱۰۲ درصدی تولید در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جمع آوری گازهای فلر مارون ۶ خبر داد و گفت: با راه اندازی این طرح ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری می شود که انتظار می رود ظرف سه ماه آینده راه اندازی شود.
 
حمید  کاویان در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه را پل ارتباطی بین سازندگان داخلی و صنعت نفت خواند و گفت: شرکت های ایرانی نسبت به گذشته به ویژه در بخش هایی مانند پمپ و کمپرسورپیشرفت های خیلی خوب و قابل قبولی را داشتند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: وظیقه ما به عنوان شرکت های تولیدی این است که ازسازندگان و تولید کنندگان ایرانی حمایت کنیم تا بتوانند روند رو به رشدی داشته باشند. در این راستا شرکت بهره براری نفت و گاز مارون با حمایت از شرکت های ایرانی تلاش کرده تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل تامین کند.
 
به گفته کاویان، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در سال گذشته موفق به بومی سازی ۵ هزار و ۴۰۰ قطعه شده، در سال جاری نیز هم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه با توجه به توان بخش خصوصی و بخش فنی شرکت مارون بومی سازی شده است.
 
وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در کنار وظیفه اصلی خود، توجه ویژه ای به بحث مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست دارد که در این راستا می توان به بحث آبرسانی به غیزانیه اشاره کرد حتی الان هم تانکرهای آبرسان ما آنجا مشغول هستند. در بحث ساخت و نوسازی مدارس هم اقدام های ویژه ای انجام شده است. ساخت و بازسازی مساجد هم از طریق بسیج نفت و گاز مارون پیگیری می شود.
 
کاویان در مورد اقدام های زیست محیطی گفت: در این زمینه نیز بیش از۹۸ درصد پساب های صنعتی به چاه های دفعی هدایت می شود.
 
وی در مورد پروژه های فعال شرکت نفت و گاز مارون در حوزه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت، گفت: در این زمینه دو پروزه فعال با بخش خصوصی داریم. یکی در مورد جمع آوری گازهای ترش آسماری مارون به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب گاز در روز که در این پروژه، شرکت فعال بخش خصوصی در حال راه اندازی سایت است.
 
وی ادامه داد: دومین پروژه جمع آوری گازهای فلر مربوط به جمع آوری ۲۵ میلیون فوت مکعب گازهای مارون ۶ است که هم اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد و انتظار داریم ظرف سه ماه آینده وارد فاز راه اندازی شود.  
 
کاویان با بیان اینکه شرکت نفت و گاز مارون تامین کننده اصلی خوراک پالایشگاه اصفهان است، افزود: این شرکت در ۹ ماه نخست امسال موفق به تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه تولید شده است. در ضمن پیش بینی می شود برنامه تولید تا پایان سال مثبت باشد.
 
وی افزود: در بحث افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت و گاز مارون سه بسته مارون ۱ و ۴، مارون ۲ و ۵ و مارون ۶ را دارد که هر سه واگذار شده، بر این اساس، حفاری ۴۰ حلقه چاه توسعه ای و ۲۰ حلقه چاه تعمیری در دستور کار است. گفتنی است، عمده فعالیت های شرکت مارون در بحث افزایش و نگهداشت تولید، محیط زیست و پشتیبانی تولید در دل این سه بسته تعریف شده است.
 
به گفته کاویان، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون این آمادگی را دارد که در صورت لغو تحریم ها، تولید خود را افزایش دهد. 
 

بومی‌سازی ۲۷۰۰ قطعه کالای صنعت نفت در نفت و گاز مارون

حمید کاویان امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: پارسال هم ۵ هزار و ۴۰۰ قطعه کالا در این شرکت بومی‌سازی شد و این مسیر با جدیت ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه صنعت نفت باید از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از سازندگان و پیمانکاران ایرانی استفاده کند، ادامه داد: شرکت نفت و گاز مارون که هفت مخزن کلیدی نفت کشور را راهبری می‌کند، این رویکرد حمایتی را در همه جنبه‌های کاری خود مدنظر دارد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت و گاز مارون در ۹ ماه امسال خبر داد و افزود: این شرکت در صورتی که هرگونه تصمیمی مبنی بر افزایش سطح تولید نفت گرفته شود، برای بازگشت به سطح تولید پیش از تحریم آمادگی کامل دارد.
 
وی به فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: افزون بر هزینه‌کرد در بخش‌هایی مانند احداث مدارس، آبرسانی و...، نفت و گاز مارون پروژه‌های مختلفی را برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در حال اجرا دارد.
 
 
https://naftonline.ir/news/22869/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0