تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
جلسه بررسی چالش‌ها و تنگناهای پیش‌روی شرکت‌های بهره‌برداری تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حوزه HSE روز سه شنبه ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی NISOC، در این نشست سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: اهمیت و جایگاه HSE ارتباط مستقیم با پایداری تولید در شرکت های بهره‌بردار دارد، به‌گونه‌ای که اگر به این موضوع نپردازیم عدم موفقیت در توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود.
 
مهندس محسن دهانزاده با تاکید بر اهداف HSE در بکارگیری نیروی کار سالم در یک فضای سالم و حصول اطمینان از ایمنی تجهیزات و ماشین آلات، رعایت الزمات ایمنی و هزینه کرد در این مسیر را از سرمایه گذاری‌های با ارزش سازمان دانست.
 
وی خواستار تدوین و تبيین یک نقشه راه استراتژیک در حوزه HSE شد و افزود: به جای اینکه به‌دنبال سرعت بخشیدن در انجام کارها باشیم ابتدا باید مسیر حرکت را هموار کنیم و با برنامه ریزی، چالش‌ها و تنگناها را مرتفع سازیم.
 
مهندس دهان زاده در ادامه بیان‌کرد: وجود یک نظام منسجم و یکپارچهHSE با رویکرد پیشگیرانه، از بروز حوادث در تاسیسات، بیماری‌های شغلی کارکنان و خسارت‌های زیست محیطی ممانعت به‌عمل آورده و در نهایت منجر به افزایش بهره وری و حفظ اعتبار و ارتقای  برند سازمانی می‌شود.
 
وی تقویت زیر ساخت های شرکت های بهره بردار و آموزش در حوزه HSE را از مباحث مهم دانست و عنوان کرد: خط مقدم مواجهه با حوادث بعد از نیروهای عملیات، کارکنان HSE هستند که می‌بایست با تداوم آموزش‌ها، آمادگی لازم را در آنان بوجود آورد.
 
در این نشست مهندس محمدرضا نادری رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به بیان نقش HSE پرداخت و افزود: مسئولیت پذیری در این حوزه یکی از مباحث مهم است و همه همکاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
 
وی بیان کرد: با توجع به رسالت HSE در صنعت نفت نیاز سنجی‌های تمامی شرکت ها انجام شد و یک برنامه ۵ ساله جهت تمامی شرکت‌ها تدوین شده که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.
 
مهندس نادری به‌روز رسانی دستورالعمل‌های ایمنی را یکی از برنامه های مهم HSE دانست و افزود: در این راستا اقدامات بسیار خوبی با حمایت مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است.
 
در ادامه این جلسه روسای HSE شرکت های بهره بردار به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.
 
 
https://naftonline.ir/news/22800/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0