تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
با وجود الکترونیکی شدن بخش قابل توجهی از امور اداری و تحصیلی هنوز هم افراد برای پیگری امور درسی و کاری خود ناچار روانه سفر می‌شوند.
سفر به پایتخت
سفر به پایتخت
با وجود الکترونیکی شدن بخش قابل توجهی از امور اداری و تحصیلی هنوز هم افراد برای پیگری امور درسی و کاری خود ناچار روانه سفر می‌شوند. گذشته از امور اداری و تحصیلی که در نقاط مختلف کشور و یا در مراکز استان پیگیری می‌شود این پایتخت است که به واسطه تمرکز امکانات تحصیلی، درمانی و همچنین واقع شدن وزارت‌خانه‌های مختلف در آن همواره میزبان مسافران مختلف است. افزون بر این نباید فراموش کرد که تهران دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و نقاط دیدنی مختلفی است که ارزش تاریخی، اجتماعی، گردشگری، سیاسی و مذهبی دارد.

فاصله زمینی و هوایی کیش تا تهران

با وجود دسترسی به تهران از طریق ریل و جاده، سفر به این شهر با خودروی شخصی بیشتر برای استان‌های اطراف استان تهران سهولت دارد.  به دلیل فاصله زیاد تهران تا برخی نقاط کشور هواپیما همواره یکی از بهترین وسیله‌های سفر به شهر تهران است که این موضوع را ترافیک پروازهای فرودگاه مهرآباد نیز تائید می‌کند. افزون بر این موقعیت برخی نقاط نظیر جزیره کیش خرید بلیط هواپیما کیش تهران را بسیار منطقی‌تر از طی مسیر دریایی جزیره کیش تا بندرعباس با قایق یا کشتی و پس از آن رسیدن به پایتخت با اتوبوس یا خودرو می‌سازد. فاصله تهران تا بندرعباس که یکی از بندرهای متصل به کیش است، با استفاده از مسیر زمینی ۱۲۷۶ کیلومتر بوده و در حدود ۱۴ ساعت طی کردن این مسیر با خودروهای شخصی طول می کشد. این در حالی است که فاصله تهران تا کیش با استفاده از هواپیما ۱۰۴۷ کیلومتر بوده و مدت زمان پرواز 1 ساعت و ۴۸ دقیقه است.

مدت زمان سفر از شیراز به تهران با خودرو، اتوبوس، هواپیما و قطار

شیراز  یکی از کلان‌شهرها و مقاصد گردشگری مهم ایران است که رفت‌وآمد مستمر و زیادی بین آن با تهران جریان دارد. فاصله جاده‌ای شیراز تا تهران حدودا 930 کیلومتر است و پیمودن مسیر از شیراز تا تهران مستلزم گذراندن 10 ساعت زمان در اتومبیل و 12 ساعت در اتوبوس است. همچنین برای رسیدن از شیراز به تهران بوسیله قطار باید 924 کیلومتر ریل را در 15 ساعت پشت سر گذاشت. اگر سفر به قصد گردشگری باشد گذراندن10 تا 15 ساعت زمان در راه توجیه دارد ولی این فاصله زیاد مسافران سفرهای کاری و تحصیلی و آن‌ها که بنا به هر دلیلی ترجیح می‌دهند زود به مقصد برسند را ناچار به خرید بلیط هواپیما شیراز تهران می‌کند. دلیل این موضوع این است که هواپیما فاصله هوایی 682 کیلومتری شیراز تا تهران را در حدود یک و نیم ساعت می‌پیماید.

سفر از تبریز به تهران با خودرو، اتوبوس، هواپیما و قطار چقدر طول می‌کشد؟
 
تبریز نمونه دیگری از کلان‌شهرهای ایران است که به عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. شهر پراهمیتی که همواره تجار، بازرگانان، کارآفرینان، دانشجویان و شهروندان در حال رفت‌وآمد بین آن و تهران هستند. فاصله تبریز تا تهران 620 کیلومتر است و در فاصله زمینی زیادی از پایتخت قرار دارد. پیمودن این فاصله با خودروی شخصی حدود 6 ساعت و با اتوبوس حدود 8 ساعت طول می‌کشد. این در حالی است که برای آمد از تبریز به تهران از راه ریلی باید 12 ساعت را در قطار گذراند. با این وجود افرادی که بلیط هواپیما تبریز تهران می‌خرندهمواره  تنها حدود 1 ساعت با تهران فاصله دارند.
https://naftonline.ir/news/22731/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0