تاریخ انتشارجمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
رئیس جمهور صربستان بخشی از خط لوله گاز "ترک استریم" که از روسیه شروع می شود و به "بالکان استریم" معروف است را رسماً افتتاح کرد.
واردات گاز از روسیه توسط صربها | نفت آنلاین
واردات گاز از روسیه توسط صربها | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به  نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، بخشی از خط لوله گاز "ترک استریم" که از روسیه شروع می شود و به "بالکان استریم" معروف است را رسماً افتتاح کرد.

این خط لوله گاز جدید قرار است به طور قابل توجهی قیمت گاز خانگی را کاهش داده و سرمایه گذاران جدید را جذب کند.

در طی یک مراسم رسمی که در اولین روز سال جدید برگزار شد، ووچیچ گفت که کشور به لطف خط لوله انتقال گاز "بسیار ثروتمندتر" شده است.

وی گفت: (با این خط لوله) قیمت گاز در مرز بلغارستان حدود 155 دلار (بدون هزینه اضافی در شبکه داخلی) خواهد بود در حالی که قیمت فعلی آن 240 دلار است.

به گفته خبرگزاری تاس، ووچیچ روز جمعه گفت: با این گاز می توانیم از هجوم سرمایه گذاری به مناطق مختلف صربستان اطمینان حاصل کنیم. سال نو مبارک! با تشکر از رئیس جمهور روسیه.

تزریق گاز به بالکان استریم در تاریخ 30 دسامبر انجام شد. این خط لوله 403 کیلومتری (250 مایلی) با ظرفیت انتقال سالانه 13.9 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، بخشی از پروژه ترک استریم است که در سال 2020 آغاز شد.

گاز روسیه از طریق قسمت اول مسیر به ترکیه تحویل می شود و خط دوم تا مرز ترکیه و اروپا کشیده می شود تا به مشتریان اروپایی از جمله بلغارستان ، مجارستان و صربستان برسد.
https://naftonline.ir/news/22672/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0