تاریخ انتشارجمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۵ دی‌ماه، سالروز موفقیت در انجام یکی از سخت‌‌ترین عملیات کنترل فوران در تاریخ معاصر شرکت ملی نفت ایران یعنی مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ‌سفید است. رویدادی که در زمان وقوع، دو حفارمرد غیور را به کام شعله‌های سرکش خود فرو برد و تا بلندایی فراتر از ۱۰۰ متر در آسمان خودنمایی کرد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | چاه شماره 147 رگ سفید | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | چاه شماره 147 رگ سفید | نفت آنلاین
۵ دی‌ماه، سالروز موفقیت در انجام یکی از سخت‌‌ترین عملیات کنترل فوران در تاریخ معاصر شرکت ملی نفت ایران یعنی مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ‌سفید است. رویدادی که در زمان وقوع، دو حفارمرد غیور را به کام شعله‌های سرکش خود فرو برد و تا بلندایی فراتر از ۱۰۰ متر در آسمان خودنمایی کرد.

رگ‌سفید، میدان آزمون تعهد، توان و دانش فرزندان صنعت نفت ایران بود و علی­رغم وجود برخی تحلیل­ها مبنی بر نیاز به چند ماه زمان جهت کنترل فوران، در روز پنجاه و هشتم مقابل عزم متخصصان، کارشناسان و آتش­نشانان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری رو به افول و خاموشی نهاد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران و تقدیم مراتب احترام به مقام شامخ همکاران جان‌باخته این شرکت در حادثه فوران چاه ۱۴۷ رگ‌سفید، مرحوم فرزاد ارزانی و مرحوم محمد سلیمی، فرارسیدن پنجم دی‌ماه، سالروز به­ثمر رسیدن تلاش متخصصان صنعت نفت در مهار فوران این چاه را گرامی داشته و از زحمات کلیه همکارانی که در این عملیات نقش آفرینی کردند، تقدیر می‌نمایم.

ان شاالله که با درس‌آموزی از این حادثه در ابعاد مختلف، در صنعت پر ریسک نفت شاهد روزها، ماه‌ها و سال‌های متمادی بدون حادثه باشیم.

اقتدار و سربلندی بیش از پیش صنعت نفت ایران اسلامی را در سایه الطاف پروردگار مسئلت دارم.
 
احمد محمدی
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
https://naftonline.ir/news/22612/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0