تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
شورای نگهبان استفساریه بهره‌مندی بازنشستگان از مزایای منطقه جنگی را تاییده کرده که دولت باید آن را اجرایی کند.
بازنشستگان
بازنشستگان
به گزارش نفت آنلاین ، در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد که اشاره دارد به اینکه کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.

این فوق‌العاده که طی دو سال گذشته از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی اجرا شد در اختیار کارکنان دولت و دستگاه‌های تابعه خدمات کشوری قرار گرفت، اما بازنشستگان از مزایای آن بی‌بهره بودند چون که در قانون لفظ شاغلین آمده بود.

 در این راستا همان موقع حدود یک سال و نیم گذشته قانون استفساریه بند (ج) ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه کشور که در مورد تسری مزایای مناطق عملیاتی و امنیتی به بازنشستگان تهیه با رای نمایندگان تصویب و به شورای نگهبان رفت که با مخالفت این شورا، مجدد برگشت خورد.

شایان ذکر است :در مجلس یازدهم در الفاظ این استفساریه تغییراتی داده شد و با رای بالای نمایندگان تصویب و دوباره به شورای نگهبان رفت که خوشبختانه استفساریه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، دولت باید این قانون را اجرایی کند تا بازنشستگان به حق قانونی خود برسند.

بر این اساس تمامی بازنشستگان کشوری، لشکری و تمام عناوینی که در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده از این این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

پ ن : با توجه به اینکه پرسنل قراردادی و رسمی صنعت نفت مشمول این قانون شدند ، احتمالا بازنشستگان صنعت نفت در صورت اجرایی شدن این قانون توسط دولت مشمول آن خواهند شد.
https://naftonline.ir/news/22580/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0