تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
با وجود انتشار نامه‌ای که در آن وزیر نفت تلویحا حمایت از تیم‌های نفتی را مانند سال گذشته تایید کرده، اما هیات مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان همچنان منتظر ابلاغیه جدید است.
باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان | نفت آنلاین
باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، خبرگزاری فارس نوشت:  باشگاه نفت مسجد سلیمان پس از اتمام مسابقات لیگ نوزدهم و با توجه به مجوز فعالیت مدیران این باشگاه که فقط تا پایان شهریور اعتبار دارد، این روزها شرایط عجیبی پیدا کرده است.

با وجود انتشار نامه‌ای که در آن وزیر نفت تلویحا حمایت از تیم‌های نفتی را مانند سال گذشته تایید کرده، اما هیات مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان همچنان منتظر ابلاغیه جدید است چرا که نامه منتشر شده در روزهای اخیر، دلیلی بر جواز ادامه فعالیت مدیران این باشگاه نیست و تنها به حمایت وزارت نفت از تیم‌های نفتی اشاره می‌کند.

با توجه به اینکه مدیران این باشگاه تحت نظارت شرکت‌ ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هستند، بنابراین اجازه ادامه فعالیت آن‌ها باید از طریق این دو شرکت صادر شود. در واقع باید ابلاغیه‌ جدیدی از وزارت نفت به شرکت مناطق نفت خیز جنوب و از این شرکت به شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان صادر شود تا تکلیف مدیران باشگاه نفت مسجد سلیمان مشخص شود.

از طرفی در دیداری که اخیرا بین نماینده مسجدسلیمان در مجلس با معاون وزیرنفت برگزار شد، اعلام شد قرار است موافقت وزیر برای مجوز فعالیت مدیران باشگاه گرفته شود و در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام می‌شود اما هنوز ابلاغی به شرکت‌های مناطق نفت خیز جنوب و نفت و گاز مسجد سلیمان داده نشده که مدیران باشگاه بدانند مجاز به ادامه فعالیت هستند یا خیر.

این شرایط در حالی است که زمان زیادی تا شروع رقابت‌های لیگ در فصل بیستم باقی نمانده اما سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان با اعلام رسمی به رسانه‌ها و با وجود اینکه لیست تیم جدید را هم دراختیار برخی مدیران باشگاه قرار داده، هنوز مجوز قانونی برای فعالیت خودش ندارد. یعنی قرارداد او به گونه‌ای است که در حال حاضر امضای رئیس هیات مدیره و تاییدیه رسمی باشگاه را ندارد و نمی‌تواند در هیات فوتبال و سازمان لیگ ثبت شود.

طبق دستورالعمل وزارت نفت، مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان تا پایان شهریور مجاز به فعالیت هستند اما اخیرا با بخشنامه‌ای که وزیر نفت صادر کرد و به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان هم ابلاغ شد، کلیه نیروهای رسمی ملزم به استعفای هرچه سریعتر شدند. به همین خاطر مهران نصیریان دوست (مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان) و همچنین مدیران باشگاه نفت آبادان از سمت خودشان کناره گیری کردند.

در این شرایط در خبری اعلام شد که اعضای هیات مدیره باشگاه در یک اجماع، هدایت یزدی را به عنوان سرپرست موقت انتخاب کردند اما او هنوز مجوزی از سوی هیات مدیره برای فعالیت ندارد و بدون حکم فعالیت می‌کند.

ظاهرا دو عضو این هیات مدیره به واسطه حمایت‌هایی که خارج از مجموعه نفتی کشور دارند، این تصمیم را گرفته‌اند. این دو عضو در اقدام بعدی مجتبی حسینی را هم به عنوان سرمربی تیم معرفی کردند و در حال حاضر هم پیگیری‌های بستن تیم توسط آن‌ها انجام می‌شود. در حالیکه همه مدیران باشگاه، نیروهای رسمی وزارت نفت هستند و با توجه به استعفای مدیران در باشگاه صنعت نفت آبادان، به نظر می‌رسد این اتفاق باید در باشگاه نفت مسجد سلیمان نیز بیفتد.

عطا‌الله بهادری رئیس هیات مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان نیز در چند نوبت اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود نمی‌تواند مجوز رسمی برای فعالیت هر شخصی را صادر کند چرا که این کار برای وزارت نفت تعهد ایجاد می‌کند و به همین خاطر باید منتظر دستور و ابلاغیه جدیدی وزارت نفت بمانند.

به نظر می‌رسد مهمترین عاملی که مانع بازگشت تارتار به نفت مسجد سلیمان شد همین مساله بود.

رئیس هیات مدیره باشگاه چندی پیش اعلام کرد که به هیات مدیره باشگاه ماموریت داده تارتار را برگردانند و خود تارتار هم در دیدار با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان شروطی از جمله حفظ بازیکنان فعلی تیم و پرداخت بدهی‌ها را مطرح کرده بود. با این وجود مشکلاتی که در سطح مدیریتی باشگاه وجود دارد مانعی بزرگ برای تامین بودجه تیم است.

ضمن اینکه شنیده می‌شود برخی افراد خارج از مجموعه نفتی کشور در تلاشند تا مدیریت باشگاه در آینده را به دست بگیرند. با توجه به اتفاقات اخیر، استعفای نصیریان دوست، انتظار رئیس هیات مدیره باشگاه برای دریافت ابلاغیه جدید وزارت نفت و خودداری او از امضای مجوزهای فعالیت و معرفی سرمربی تیم بدون تایید کلیه اعضای هیات مدیره، به نظر می‌رسد مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان دچار دو دستگی هستند.

از طرفی بهادری معتقد است تمام اعضای هیات مدیره، مدیران نفتی هستند و بدون ابلاغیه جدید نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند و در این راه برخی اعضای هیات مدیره نیز همراه او هستند اما از طرفی دو عضو هیات مدیره سرمربی جدید را معرفی و برای بستن تیم تلاش می‌کنند. حتی گفته می‌شود، قرار است یک شرکت بیمه‌ای معروف کشور نیز برای بحث اسپانسرینگ نفت مسجدسلیمان وارد عمل شود و با توجه به دیدگاه بهادری، بعید است این موضوع از جانب او باشد.

درهر صورت  مساله مهم این است که مدت زیادی تا شروع بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده و مردم شهر مسجد سلیمان انتظار دارند تیمشان در دقیقه 90 برای شرکت در مسابقات آماده نشود.

بنابراین لازم است که وزارت نفت از طریق دو شرکت تابعه خودش یعنی مناطق نفت خیز جنوب و بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان هرچه زودتر تکلیف این باشگاه و تیم را مشخص کند تا سرمربی تیم بتواند راحت تر و سریع تر تیمش را به اصطلاح ببندد و روانه مسابقات کند. شاید اگر این اتفاق زودتر افتاده بود، بازیکنان خوب نفت مسجدسلیمان ساز جدایی را کوک نمی‌کردند و توسط دیگر تیم‌های لیگ برتری شکار نمی‌شدند.
https://naftonline.ir/news/21690/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0