تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
یکی از کارکنان شاغل در بخش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ارسال یادداشتی از عدم پرداخت حقوق تعدادی از نیروها در هفت ماه گذشته خبر داد و از مسئولان خواسته به این مشکل رسیدگی کنند.
کارکنان چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
کارکنان چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین

یکی از کارکنان شاغل در در بخش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برخی مشکلات از جمله عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود و همچنین مشکلات بیمه‌ای از مسئولان این شرکت خواسته به موضوع ورود کرده و مشکل این کارکنان را حل کنند.
به گزارش نفت آنلاین ، متن ارسال شده این مخاطب به شرح زیر است:

عده‌ای از کارکنان زحمت‌کش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدت هفت ماه است که حقوق عقب افتاده دارند.

مدت 2 سال بی‌بهره از دفترچه بیمه جهت درمان هستیم.

به علت تاخیر در پرداخت و آنچه در گذشته پرداخت شده با حداقل و کمترین حق بیمه بوده است.

وقفه در سابقه بیمه، دست بردن در حقوق، پرداخت حقوق در سالهای گذشته به شکل علی‌الحساب و... تمام این اتفاقات در شرایط اقتصادی سخت فعلی روح و روان کارگران چاپخانه این شرکت را به بازی گرفته است.

متاسفانه پیمانکار مورد نظر در ماه های اخیر نه تنها از توان پرداخت حقوق عاجز مانده بلکه دست به بیمه کارگر برده و به صورت غیرقانونی بیمه را به صورت حداقل رد کرده است.

هرکس هم که اعتراض کند اضافه کاری وی کم می‌شود و یا با جاجا کردن نیروها کاری می‌کنند که کارگر  جرات اعتراض نداشته باشند.

لازم به ذکر است پیمانکار خاطی فسخ قرارداد شده ولی از دادن حقوق و پرداخت بیمه امتناع می‌کند.

نامه‌نگاری با بازرسی و مدیرعامل و حراست نیز صورت گرفته و قول مساعدت شده است ؛ اما تاکنون دو سال حق لباس و چندین پاداش پرداخت نشده است.

از خرداد سال گذشته حقوق را به صورت علی الحساب دریافت کرده‌ایم و در این دو سال فقط سه ماه فیش حقوقی صادر شده است.

لذا از مسئولان محترم درخواست داریم به این مشکلات رسیدگی کنند.

در حال حاضر که با شرایط ویژه مقابله با کرونا نیز مواجه هستیم فشار زیادی بر قشر زحمت‌کش کارگر وارد می‌شود و اگر تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد نیز باشد که مشکلات صدچندان می‎شود.

بعنوان نکته آخر از مسئولین ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب میخواهیم قرارداد ما بصورت حجمی نباشد و حق و حقوق کارگر بصورت مشخص در قرارداد ذکر شده باشد؛ چون همین حجمی بودن باعث شده است که این مشکلات برای ما پیش بیاید.

در پایان عاجزانه از مسئولان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ؛ بالاخص آقای مهندس احمد محمدی  می‌خواهیم دستور رسیدگی ویژه به مشکل ما را صادر نمایند و دعای خیر ما و خانواده ما را نصیب خود گردانند.
با تشکر - جمعی از کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب


جوابیه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به خبر نفت_آنلاین/ جهت مشاهده کلیک کنید

 
https://naftonline.ir/news/21613/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
ناشناس
آفرین به نفت آنلاین بخاطر انتشار صدای کارگر
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
خداوند خیر دنیا و آخرت را به شما عطا نماید که درد دل کارگر بدبخت را میزنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسن
من اگه جای کارگرای نفت باشم از اموال شرکت بجای حقوقم برمیدارم چون وقتی میگن بیت المال یعنی متعلق به کارگر پس بهترین کارهمینه
feedback
Iran, Islamic Republic of
roozbeh
باسلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
بنده یکی از نیروهای چاپخانه شرکت ملی مناطق جنوب شهرستان اهواز هستم که نماینده خود نیروها ی چاپخانه هستم بنده یکی از شاهدان عینی زحمتهای مسئولین بخصوص واحد مجری مان بودم و هستم و بی انصافی هست که بخواهیم بگوییم مسئولین تلاش نکردند و در واقع پیمانکار ما از تاریخ 98/11/1 لغایت 99/4/31 نه حقوق و نه بیمه پرداخت ننموده و از آنجایی که بنده در جریان مراحل اداری و رسیدگی مسئولان مربوطه بوده ام ، تنها فاصله ای که باعث شده ما نیروها بسیار اذیت بشویم مراحل اداری و قانونی بوده که پیمانکار با سنگ اندازی باعث گردیده مراحل طولانی شود .
قرارداد پیمانکار در تاریخ 99/4/31 فسخ گردید و ما دستور کاری هستیم که از 99/5/1لغایت 99/6/31 قرارداد دستور کاری بسته شده است و ما در تاریخ99/6/3 حقوق گرفته ایم . بنده بعنوان نماینده همکاران از شما خبر گذاری محترم درخواست دارم که این شکواییه رو از خبر گذاری نفت آنلاین حذف شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
نصرالله رسول زاده
من یک بار نشسته هستم روزی که حقوقها را واریز میکنند نه از روز اول ماه بعدی روزی لااقل ۷ بار تقویم دیواری در آشپزخانه مان را چک میکنم که ببینم حقوق ماه بعد را کی میپردازند آنوقت ۷ ماه حقوق نگیرند چطور میشود
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
اقای محمدی.تو رو خدا کمک کن.نان خوردن هم نداریم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینا از گندکاریهای خودشون درچاپخانه شرکت نفت که ۷ ماه حقوق بیمه کارگران ندادن ازخودشون یکی بعنوان نماینده انتخاب کردن که خبرگمراه کنن واسه مخاطبان که گندشون پوشش بدن خبرحذف کنین اگه دروغه کل شرکت نفت اهواز درجریان این کارگران چاپخانه هستیم من خودمم یکی ازکارمندان شرکت نفتم درجریانشون هستم حقیقت داره که ۷ ماه حقوق نگرفتن اگه مسئولین راست میگن که خبر صحت نداره خب کارشناس یاخبرنگار بفرستن حضوری باهاشون مصاحبه کنن ازکارگر بدبخت تر هم دیگه هست که این مسئولین شون براخودشون ماهانه حقوق مزایا پاداشاشون میگیرین کارگرای بدبخت هم حق سکوت بهشون دادن میترسونشون که اعتراضی نکنن الانم یه الحساب بهشون دادن که صداشون ببرونن.
0