تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت نفت و گاز گچساران حیاط خلوت «تاجگردون» و بستگان وی است و همه اسناد آن هم موجود است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر ، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در نشست خبری که  امروز(سه‌شنبه)  با موضوع «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» برگزار شد، درباره مخالفت برخی از نمایندگان با اعتبار نامه «غلامرضا تاجگردون»، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل که درباره تاجگردون دنبال کردیم و به آن رسیدیم، آن است که وی نماد و سمبل فساد سازمان‌یافته در کشور است.

وی اظهار داشت: تاجگردون به سر پل برای منفعت‌طلبی خود و اقوام و خویشاوندانش تبدیل شده و اقدامات وی مصداق بارز فساد سیاسی است که از ابزار فساد سیاسی برای کسب و انباشت ثروت استفاده کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاجگردون اقوام خود را در بخش‌های مهمی مشغول به کار کرده و شبکه‌ای را تشکیل داده که این شبکه در جایگاه‌های اصلی مانند بانک، بیمه، گمرک، صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی فعال هستند و منافع این مجموعه‌ها را تأمین می‌کنند.

کریمی یادآور شد: تاجگردون ۶ سال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود و در گلوگاهی قرار داشت که با همه دستگاه‌ها از باب برنامه و بودجه ارتباط برقرار می‌کرد و نهایت استفاده را برای توسعه شبکه فامیلی خود و کسب منافع آنان کرد.

وی گفت: تاجگردون در سال ۸۶ به نمایندگی از شرکت سیمان هرمزگان، عضو هیئت مدیره شرکت پترو امید (مخازن نفت) شد که نقش تاجگردون در اتفاقاتی که برای این شرکت افتاده، بسیار بارز و اسناد آن موجود است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سؤال ما این است که چند نماینده مجلس داریم که بستگان آنان در وزارتخانه‌ها سِمت معاونت پارلمانی می‌گیرند؟ جالب است که برادر تاجگردون معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شده و داماد وی هم بدون هیچ سابقه‌ای و صرفاً با فشار و رانت پارلمانی، معاون سازمان بهزیستی شده است.

کریمی بیان کرد: شرکت نفت و گاز پاسارگاد ۲۵ درصد از استخراج نفت کشور را بر عهده دارد و همچنین باید گفت که شرکت نفت و گاز گچساران حیاط خلوت تاجگردون و بستگان وی است و همه اسناد آن موجود است.

وی گفت: حیدرآبادی متهم اصلی بانک سرمایه از سال‌ها قبل با تاجگردون ارتباط داشته و هر دو عضو هیئت مدیره شرکت پترو امید هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: در جایی مطرح شده است که چرا امامی، متهم اصلی بانک سرمایه برای «دلاویز» پوشه خریده است و در دفاعیات آمده است که دلاویز از طریق تاجگردون کاری را برای امامی انجام داده و به همین دلیل به وی پوشه داده شده است.

کریمی گفت: برخی از وابستگان تاجگردون در بهزیستی تهران نفوذ کردند که چندی پیش باند فسادی دستگیر شد که عمدتا از منطقه تاجگردون و مرتبطان او بودند.

وی بیان کرد: افراد زیادی با حمایت تاجگردون  عضو هیئت مدیره شرکت پتروامید آسیا شدند که پرونده سنگینی درباره تخلفات آنان در حال رسیدگی در دیوان محاسبات است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لیست بلندبالای شرکت هایی که تاجگردون و بستگان وی در آن فعالیت می کنند، گفت: در این شرکت ها یا شخص تاجگردون یا بستگانش عضو هیئت مدیره هستند.

کریمی گفت: تاجگردون مصاحبه ای انجام داد که پسر وی بیکار است این در حالی است که پسر وی به نام امیررضا تاجگردون متولد سال ۶۹ است که در سن ۲۱ سالگی عضو هیئت مدیره شرکتی شد و ده ها شرکت ذیل آن شرکت فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تاجگردون عضو هیئت مدیره شرکت های متعددی است در حالی که کارمند رسمی دولت است و این تخلف قانونی است و بستگان وی هم در شرکت های متعدد دولتی فعالیت می کنند و همچنین شرکت های زیادی ایجاد کردند و به نوعی مالک آنها هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره مدرک تحصیلی تاجگردون نیز، گفت: وی ادعا دارد در سال ۲۰۰۸ از بلژیک مدرک دکتری گرفته ولی تاکنون کسی یک برگ از این مدرک را ندیده است و این در حالی است که از عنوان دکتری استفاده می کند به گونه ای که در مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات هم قید شده است.

کریمی اظهار داشت: تاجگردون همواره تلاش می کرد یک جایی برای خودش در حد دانشجوی دکتری درست کند تا دروغ ۱۵ ساله خود را بپوشاند اما تمام تبلیغات وی در دوران انتخابات هم به عنوان دکتری بوده است. این در حالی است که ما وزیری را صرفا به دلیل مدرک تحصیلی جعلی اش استیضاح کرده ایم.

وی گفت: شناسنامه تاجگردون موجود است که اسمی از یکی از فرزندان و همسر دومش در آن نیست که این نشان می دهد شاید شناسنامه دیگری دارد که دو شناسنامه داشتن جرم است.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: برای همه ما محرز است که تاجگردون از واقعیت فرار می کند و در کلیپ هایی که جهت پاسخگویی به معترضان منتشر می کند حتی یک کلمه هم درباره مدرک دکتری مطرح نکرده و فرافکنی می کند.

کریمی گفت:مدارک و مستنداتی که ما جمع آوری کردیم بالغ بر ۳۹۵ صفحه است که به شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه ها ارائه کردیم و موجود است و اگر تاجگردون صداقت دارد بهتر است درباره این مسائل پاسخ دهد نه اینکه ذهن مردم را منحرف کند.

وی افزود: دیده بان شفافیت و عدالت علیه تاجگردون در قوه قضاییه اعلام جرم کرده و با توجه به نقشی که وی در شبکه فساد داشته ما با جدیت این مسائل را دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: امیدواریم با رای نمایندگان در صحن علنی مجلس، تاجگردون که صلاحیت نمایندگی ندارد حذف شود و باید به تخلفات وی در مراجع قضایی رسیدگی شود.
https://naftonline.ir/news/21296/
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Germany
منصوراحمدی
شماو امثال شما از قبل پول نفت زنده اید نفتی که فقط نفعش برای بالانشینهاست
0