تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در پی اظهارنظر غیرمنتظره مشاور تجاری کاخ سفید درباره توافق با چین، دچار نوسان شد.
قیمت نفت | نفت آنلاین
قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، پیتر ناوارو اظهار کرد: توافق تجاری آمریکا و چین تمام شده است و اگرچه وی بعدا از این اظهارات عقب نشینی کرد اما بازارها به شدت دچار وحشت شدند و تنها پس از توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرد توافق تجاری چین کاملا معتبر است، تا حدودی آرام گرفتند.

بهای معاملات نفت برنت هفت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۳ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت آمریکا ۱۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

روابط آمریکا و چین از زمان شیوع ویروس کرونا که خاستگاه آن در ووهان بود، به پایینترین سطح در چند سال اخیر رسیده است. دونالد ترامپ و دولتش مکررا پکن را متهم کرده اند درباره این پاندمی شفاف نبوده است.

قیمتهای نفت پس از این که ناوارو به شبکه فاکس نیوز گفت که توافق تجاری با چین تمام شده و این شکست، تقصیر چین بوده که درباره شیوع ویروس کرونا هشدار نداده است، به یکباره سقوط کردند.

وی بعدا در بیانیه‌ای اظهار کرد که درباره عدم وجود اعتماد به دولت چین صحبت کرده و از اظهاراتش سوء برداشت شده و توافق تجاری به قوت خود باقی است.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، اظهارات ناوارو غیرمنتظره بود و معامله گران انرژی احتمالا درباره روابط آمریکا و چین بدبین خواهند بود.

قیمت‌ها پیش‌تر در واکنش به بازگشایی اقتصادی برخی از ایالتهای آمریکا و کشورهای سراسر جهان پس از وضع قرنطینه، افزایش داشت. این بازگشایی‌ها به معنای بهبود تقاضا برای سوخت است. در نیویورک که بدترین کانون شیوع کرونا در آمریکا بود، خیابانها پس از خروج از قرنطینه ۱۰۰ روزه، پرترافیک بود.

تنشها در خاورمیانه هم تا حدودی از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

در بخش عرضه، شمار دکلهای حفاری فعال نفت و گاز در آمریکا و کانادا هفته گذشته با وجود بالا رفتن قیمت‌ها که باعث شده برخی از تولیدکنندگان حفاری را دوباره شروع کنند، به رکورد پایینی سقوط کردند.

طبق گزارش شرکت بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته ۱۰ حلقه کاهش پیدا کرد و به ۱۸۹ حلقه رسید که پایینترین میزان از ژوئن سال ۲۰۰۹ بود. شمار دکلهای گاز با سه حلقه کاهش، به ۷۵ حلقه رسید که پایینترین میزان از سال ۱۹۸۷ بود.

خوش بینی بانک آمریکایی به قیمت نفت

در این بین، بخش تحقیقات بانک امریکا مریل لینچ پیش بینی خود از قیمت نفت در سال میلادی جاری و آینده را به دلیل بهبود تقاضا پس از بازگشایی اقتصادی، توافق کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش هزینه سرمایه از سوی تولیدکنندگان بالا برد.

بانک امریکا مریل لینچ اکنون انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به ۴۳ دلار و ۷۰ سنت برسد که بالاتر از پیش بینی قبلی ۳۷ دلار است. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به ترتیب ۵۰ و ۵۵ دلار پیش بینی کرد.

این بانک پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا امسال به ۳۹ دلار و ۷۰ سنت خواهد رسید که بالاتر از پیش بینی قبلی ۳۲ دلار است. میانگین شاخص قیمت نفت آمریکا ۴۷ دلار برای سال ۲۰۲۱ و ۵۰ دلار برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی شد.

بر اساس گزارش رویترز، امریکا مریل لینچ پیش بینی کرد بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۵ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز دچار کمبود عرضه می‌شود.
https://naftonline.ir/news/21224/
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0