تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
شرکت نفتی پتروبراس برزیل اعلام کرداز ترس تحریم‌های آمریکا با نفتکش‌هایی که طی یک سال گذشته در ونزوئلا فعالیت داشتند همکاری نخواهد کرد.
شرکت پتروبراس برزیل | نفت آنلاین
شرکت پتروبراس برزیل | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از راشاتودی، شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل اعلام کرد از ترس تحریم‌های آمریکا با نفتکش‌ها و کشتی‌هایی که طی یک سال گذشته در ونزوئلا فعالیت داشته‌اند همکاری نخواهد کرد.

این شرکت طی بیانیه‌ای گفت ما به شرکت‌های عرضه کننده محصولات خود گفته‌ایم که با کشتی‌هایی که طی 12 ماه گذشته و در طول اعمال تحریم آمریکا علیه ونزوئلا در این کشور حضور داشته‌اند، همکاری نخواهند کرد.

پتروبراس تاکید کرد که تمام قراردادهای کشتیرانی خود را بر مبنای جلوگیری از نقض تحریم‌های دفتر کنترل دارایی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ونزوئلا تغییر داده است.

واشنگتن که در تلاش است دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا را ساقط کند مدت‌هاست که صنعت نفت این کشور به عنوان منبع اصلی درآمد ونزوئلا را تحریم کرده است.

آمریکا نه تنها شرکت نفتی دولتی ونزوئلا را تحریم کرده بلکه تمام کشتی‌هایی که نفت ونزوئلا را حمل می‌کند در فهرست سیاه خود قرار داده است.

دولت ترامپ هفته پیش نام 4 کشتی را به لیست سیاه خود اضافه کرده و قصد دارد طی روزهای آینده نام چند کشتی دیگر را به خاطر همکاری با کاراکاس به لیست تحریم‌ها اضافه کند.

تهدید تحریم باعث شده است که برخی نفتکش‌ها که در حال رفتن به ونزوئلا بودند سفر خود را نیمه کاره رها کرده و بازگردند.

ماه گذشته میلادی ایران 5 نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا فرستاد.
https://naftonline.ir/news/21161/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0