تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
شرکت نفت دولتی ونزوئلا ماه گذشته ۴۵۱۹۳۵ در روز نفت خام و سوخت در ۱۸ محموله صادر کرد که کمترین مقدار صادرات نفت این کشور از سال ۲۰۰۳ تا حالاست .
صادرات نفت ونزوئلا | نفت آنلاین
صادرات نفت ونزوئلا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین ترین حد از سال 2003 رسید. اطلاعات رفینیتیو آیکون و اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان میدهد تحریم ‌های آمریکا صادرات نفت این کشور را مختل کرده و دو شرکت مکزیکی که به عنوان واسطه فروش نفت خام ونزوئلا عمل می کردند از دریافت این نفت خودداری می‌کنند.

 هدف واشنگتن از وضع تحریم ها علیه ونزوئلا تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو با قطع درآمدهای نفتی و سرنگونی او بوده است. نفت اصلی ترین منبع درآمد این کشور عضو اوپک است.

 اقدامات آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را کاهش داده و بحران اقتصادی در این کشور را عمیق تر کرده است ولی دولت مادورو همچنان پا برجاست که به گفته برخی مقامات آمریکایی، باعث درماندگی دونالد ترامپ شده است.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا ماه گذشته 451935 در روز نفت خام و سوخت در 18 محموله صادر کرد. این پایین ترین مقدار صادرات ونزوئلا از زمانی است که اعتصاب عمومی بین دسامبر 2002 و ژانویه 2003 اقتصاد این کشور را فلج و صادرات نفت آن را کاهش داد.

 صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه مه 50 درصد نسبت به متوسط صادرات آن در ژانویه تا آوریل کاهش داشت. برنامه صادرات نفت شرکت نفت دولتی ونزوئلا برای ماه ژوئن تغییر چندانی نسبت به ماه مه ندارد. سه محموله نفت خام تا حالا برای ارسال به خریداران ثبت شده و سه محموله دیگر منتظر ثبت نهایی است.

 شرکت های مکزیکی لیبره ابوردو واسچلاگر از اواخر 2019 نفت خام ونزوئلا را را به بازار رسانده و 30 میلیون بشکه از این نفت را با کامیون های آب و یک قرارداد نفت در برابر غذا معاوضه میکردند. این اقدام شرکت های مکزیکی مورد انتقاد مقامات آمریکایی قرار گرفت.

 این شرکت های مکزیکی اعلام کردند هدف یک کمپین سیاسی بین المللی به رهبری دولت آمریکا قرار گرفته اند که باعث شده 90 میلیون دلار را از دست بدهند و ونزوئلا هم صادرات به آنها را متوقف کرده است.

 دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه داری آمریکا در روز سه‌شنبه 4 نفتکش دیگر را که در سال جاری میلادی توسط این دو شرکت مکزیکی و دو واحد از شرکت رزنفت روسیه برای حمل نفت ونزوئلا اجاره شده بودند،تحریم کرد.
https://naftonline.ir/news/21080/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0