تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
وزیر نفت گفت :واقعیت را نمی‌شود انکار کرد، اکنون در امریکا صدها دکل بیکار شدند، طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در دنیا کاهش یافته اما ما هیچ کارگری را بیکار نمی‌کنیم، علیرغم اینکه صنعت نفت مشکلات فوق‌العاده بزرگی پیش روی خود دارد، سعی می‌کنیم دکل‌ها را هم بکار بگیریم.
بیژن نامدار زنگنه | وزیر نفت | نفت آنلاین
بیژن نامدار زنگنه | وزیر نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم گرامیداشت حسین کاظم‌پور اردبیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای کاظم‌پور انسان نیک، خیر و خدمتگذاری بود. ملت ایران فرزند رشید، خانواده ایشان پدر مهربان، من دوست و یار و برادر، صنعت نفت دیپلمات با ارزش و جمهوری اسلامی یک خدمتگذار صدیق، بی‌ادعا و وفادار را از دست داد، ایشان شخصیتی برجسته‌ و انسای خودساخته و شریف بودند، برغم همه ناملایمات همچنان بی‌ادعا و خالصانه به جمهوری اسلامی خدمت می‌کرد و آنچه برای او مهم بود اعتلا و سربلندی ایران و ملت بود و به این دلیل آدم صریح و شجاعی بود، در بیان نظرات جهت خیر مردم هیچ ملاحظه‌ای نمی‌کرد، او دنبال کاسبی از مقام خود نبود.

به خدماتی که کاظم‌پور اردبیلی کرد، غبطه می‌خورم

وی افزود: خداوند جواب اینها را می‌دهد و عزت و احترام انسان‌ها را خدا می‌دهد و هیچکس نمی‌تواند اینها را از انسان بگیرد، من به خدماتی که او کرد غبطه می‌خورم، امیدوارم من که همسن او هستم بتوانم با یک ره‌توشه مناسب در محضر داور هستی بایستیم و جوابگو باشیم، اگرچه خداوند باید انسان‌ها را ببخشد.

هیچ کارگری را بیکار نمی‌کنیم

وزیر نفت در ادامه درباره کاهش تولید و توسعه در میادین نفتی گفت: واقعیت را نمی‌شود انکار کرد، اکنون در امریکا صدها دکل بیکار شدند، طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در دنیا کاهش یافته اما ما هیچ کارگری را بیکار نمی‌کنیم، علیرغم اینکه صنعت نفت مشکلات فوق‌العاده بزرگی پیش روی خود دارد، سعی می‌کنیم دکل‌ها را هم بکار بگیریم. 

برخی می‌خواهند امنیت ملی را به خطر بیندازند

وی خاطرنشان کرد: البته برخی با اهداف سیاسی و حتی بالاتر با اهداف ضد امنیتی می‌خواهند امنیت ملی را به خطر بیندازند، آنها خیرخواه مردم نیستند و برای رسانه‌های خارجی و دشمنان ملت ایران خوراک تهیه می‌کنند، اینان باید مراقب اعمال و صحبت‌هایی که می‌کنند باشند. 

همه بدانند شرایط عادی نیست، فوق‌العاده سخت است

زنگنه تاکید کرد: ما تلاش این است که طرح‌های نفت جلو برود، فاز 11 هیچ مشکلی ندارد فازهای پارس جنوبی طبق موعد تکمیل می‌شوند، جهش دوم طرح‌های پتروشیمی و پالایشی را دنبال می کنیم، اما همه بدانند شرایط عادی نیست، فو‌ق‌العاده سخت است کرونا هم به تحریم‌ها اضافه شده و درآمدهای ما را کاهش داده است هر قدر هم صادرات کنیم قیمت‌ها به کمتر از یک سوم رسیده اکنون که قیمت بالا رفته کمی بهتر شده اما در هر حال قیمت نفت و فرآورده در بازار جهانی کاهش یافته زیرا تقاضا کم است و رشد اقتصادی دنیا اوضاع بدی دارد و منفی شده است.

ساختمان جدیدی برای شرکت گاز در کار نیست

وی درباره ساخت ساختمان جدید ابرای شرکت گاز بیان کرد: ایده بوده اما چیزی اجرا نخواهد شد، طبق  بخشنامه بودجه که بنده برای سال 98 داده بودم دوباره برای سال 99 تجدید می‌شود خرید، ساخت و حتی اجاره ساختمان ممنوع شده است، این موضوع مربوط به مصوبه‌ای بود که در سال 91 داده شده بود اما در این شرایط اجرای آن منطقی نیست و شرکت گاز  هم پولی برای انجام آن ندارد. 

موضوع تهدید حمله به نفتکش‌ها

وزیر نفت درباره موضوع نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا و تهدید حمله نظامی از سوی امریکا نیز گفت: شورای امنیت و وزارت خارجه نظرات خود را در این خصوص ارائه داده‌اند.
https://naftonline.ir/news/20969/
منبع : خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0