تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
عملیات ساخت ۶ مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه بندرعباس آغاز شد.
ساخت ۶ مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در بندرعباس | نفت آنلاین
ساخت ۶ مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در بندرعباس | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پالایشگاه نفت بندرعباس، با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، در مراسمی با حضور مدیران و رؤسای این مجموعه، کلنگ آغاز عملیات ساخت ۶ مخزن جدید ذخیره سازی فرآورده‌های بنزین و نفت گاز زده شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این مراسم گفت: این مخازن شامل دو مخزن برای فرآورده بنزین از نوع سقف شناور و چهار مخزن از نوع سقف ثابت برای فرآوده نفت‌گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۵۰ هزار بشکه را دارند.

هاشم نامور افزود: با ساخت مخازن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌ها در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و افزون بر اینکه حجم ذخیره‌سازی را به‌مدت ۱۰ روز افزایش می‌دهد، موجب کاهش ریسک و استمرار فرآیند تولید نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۱۸ ماه است، گفت: برای اجرای این طرح ۲۲۰ میلیارد تومان و ۸۰۲ هزار یورو هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین و نفت‌گاز، کاهش ریسک عملیات تولید و ذخیره‌سازی، افزایش توان تاب‌آوری مطابق با نقشه استراتژی شرکت، تأمین بخشی از مخازن طرح بزرگ احداث واحدهای کک‌سازی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی موجود و افزایش راندمان سیستم انتقال و ذخیره‌سازی فرآورده را از اهداف ساخت ۶ مخزن جدید عنوان کرد.

نامور با بیان اینکه تمامی اقدام‌های فنی مهندسی در این طرح توسط مهندسان و کارشناسان شرکت انجام شده است، گفت: اجرای این طرح شامل ۱۰۰ هزار تن خاک‌ریزی و خاک‌برداری، ۶۵ کیلومتر کابل‌های برق و ابزار دقیق، ۲۵ کیلومتر خط لوله، برقراری سیستم TGS برای همه مخازن، نصب و راه‌اندازی ۶ دستگاه پمپ سانتریفیوژ، اجرای سیستم‌های خنک‌کننده و ضدحریق و استفاده از ۵ هزار تن ورق‌های ساخت مخزن است.

وی با اشاره به استفاده از توان پیمانکار داخلی در اجرای طرح تصریح کرد: اجرای این طرح موجب ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر نیروی بومی می‌شود.

مخازن ذخیره‌سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس به‌طور کلی به سه دسته مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و میعانات گازی به‌عنوان خوراک پالایشگاه و مخازن فرآورده‌های میانی و نهایی تقسیم می‌شوند.   
https://naftonline.ir/news/20909/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0