تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
در تازه‌ترین تحولات از اشباع ذخایر جهانی نفت، منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که همه ۳۸ میلیون بشکه ظرفیت نگهداری نفت در خشکی که به شرکت ملی نفت کره و شرکت اویل هاب یئوسو تعلق دارند، اجاره شده‌اند.
مخازن نفتی کره جنوبی تکمیل شد | نفت آنلاین
مخازن نفتی کره جنوبی تکمیل شد | نفت آنلاین
مخازن نفت کره جنوبی دیگر فضای خالی برای نگهداری نفت ندارند.

به گزارش نفت آنلاین، در تازه‌ترین تحولات از اشباع ذخایر جهانی نفت، منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که همه ۳۸ میلیون بشکه ظرفیت نگهداری نفت در خشکی که به شرکت ملی نفت کره و شرکت اویل هاب یئوسو تعلق دارند، اجاره شده‌اند. بخشی از فضای کرایه شده کوتاه مدت بوده و مدتش اواخر امسال به پایان می‌رسد اما فضا برای اهداف استراتژیکی یا لجستیکی اختصاص خواهد یافت.

در حالی که قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، باعث افت تقاضا شده است اما بسیاری از پالایشگاهها به دلیل توافقهای تامین بلندمدت، نمی‌توانند تولیدشان را کاملا متوقف کنند و به مخازن برای نگهداری تولید مازاد تقاضا نیاز دارند. برخی از پالایشگاهها و بازرگانان مایل هستند نفت را به قیمت پایین خریداری کرده و بعدا بفروشند. نفت برنت برای تحویل در دسامبر بیش از ۱۰ دلار در هر بشکه گران‌تر از نفت تحویل ژوئن است.

طبق آمار شرکت تحلیلی "کی راس"، در حالی که کره جنوبی شماری از بزرگترین و پیشرفته‌ترین پالایشگاههای نفت آسیا را دارد اما پس از چین، ژاپن و هند چهارمین ظرفیت بزرگ مخازن نفت را در منطقه دارد. این کشور به دلیل نزدیکی به سایر اقتصادهای بزرگ شمال آسیا، مکان محبوبی برای نگهداری نفت خام و سوختها است.

الکسیس برسون، تحلیلگر ارشد شرکت کی راس در سنگاپور در این باره گفت: از نظر پر شدن مخازن نفت، ما شاهد افزایش عظیم در آسیا بدون در نظر گرفتن چین بوده‌ایم. در کره جنوبی روند رشد ذخایر طی دو هفته گذشته هشت میلیون بشکه بوده که در گذشته دیده نشده است.

در کره جنوبی مخازن نگهداری نفت به عنوان ذخایر تجاری یا دولتی که شامل فضا برای ذخایر استراتژیک است، طبقه بندی می‌شوند. به گفته منابع آگاه، پالایشگاههای کره‌ای خواستار دسترسی به مخازن دولتی بوده‌اند. برخی از این شرکتها تلاشهایشان را برای اجاره کشتیها به منظور نگهداری نفت در دریا مضاعف کرده‌اند و باعث افزایش شمار نفتکشهایی شده‌اند که برای این منظور کرایه شده‌اند.

سخنگوی شرکت ملی نفت کره اعلام کرد که این شرکت حدود ۹۶ میلیون بشکه ظرفیت برای ذخایر استراتژیک کره جنوبی دارد و معلوم نیست که این ذخایر پر هستند یا هنوز فضای خالی دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ذخایر نفت در کشورهای آسیایی دیگر نظیر چین و سنگاپور به سرعت در حال پر شدن هستند در حالی که وضعیت چین به دلیل عدم وجود آمار شفاف درباره مخازن نفت، مشخص نیست.
 
https://naftonline.ir/news/20785/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0