تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در خوزستان روند صعودی به خود گرفته که باعث نگرانی وزارت بهداشت شده است.
خوزستان و افزایش آمار شیوع کرونا | نفت آنلاین
خوزستان و افزایش آمار شیوع کرونا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ایرج حریرچی، امروز طی بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران در رابطه با تولید واکسن مواجهه با کرونا اظهار کرد: محققان ایرانی در حال انجام آزمایش‌های علمی جهت یافتن واکسن و داروی این بیماری هستند اما ادعای یافتن واکسن این بیماری توسط هر شخصی به لحاظ علمی معقول نیست.

وی افزود: تاکنون دارو و واکسن مشخصی برای بیماری کووید ۱۹ شناسایی نشده زیرا این بیماری عمری چهار ماهه دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط استان خوزستان را از نظر شیوع بیماری کرونا مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد‌: استان خوزستان با اقدامات مناسبی که در مقابله با ویروس کرونا انجام داده جز استان‌های کم‌شیوع است.

وی افزود: بیماری کرونا در استان خوزستان به خوبی مدیریت شده و امیدواریم مردم این استان فاصله‌ اجتماعی را به منظور قطع زنجیره انتشار به خوبی رعایت کنند.

حریرچی با اشاره به میزان بالای بستری بیماران کرونایی طی هفته گذشته در استان خوزستان گفت‌: متاسفانه در یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در خوزستان روند صعودی به خود گرفته که باعث نگرانی وزارت بهداشت شده است.

معاون وزیر بهداشت در تشریح نحوه شیوع و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: این ویروس توسط یک نفر در دنیا شیوع پیدا کرد و همچنان در کمین است به همین دلیل باید فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: مشاغل و کسب و کارهایی که بازگشایی می شوند نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند چرا که در غیر این صورت باید با بیماری کرونا درگیر شویم.

حریرچی آمار مرگ و میر در کشور را در سالهای گذشته روزانه یک هزار و ۵۰ نفر و با اکثریت افراد زیر ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: مردم برای جلوگیری از افزایش میزان مرگ زودرس باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: مردم با خیال راحت به درمان دیگر بیماریی‌ها خود بپردازند و از مراجعه برای درمان بیماری‌های دیگر از جمله واکسیناسیون کودکان، رسیدگی به زنان باردار، فشار خون و سایر بیماری‌ها نگران نباشند زیرا تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا مردم به بیماری کرونا در مراکز بهداشتی رعایت می‌شود.
https://naftonline.ir/news/20712/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0