تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب: در طرح نگهداشت و افزایش تولید مخازن مناطق نفتخیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) حدود ۲۸۰ حلقه چاه جدید طی دوره‌ی اجرا، در برنامه حفاری قرار دارند که به طور حتم شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مهمترین و پرسابقه ترین شرکت حفاری کشور، بیشترین سهم و نقش در این بخش را بر عهده خواهد داشت.
مهندس احمد محمدی | مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
مهندس احمد محمدی | مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش نفت آنلاین مهندس احمد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با مغرضانه، احساسی و غیرمنصفانه خواندن شایعات برخی افراد در فضای مجازی و بی‌توجهی آن‌ها به واقعیات و دستاوردهای ملموس و اقتضائات کنونی کشور، تضعیف شرکت ملی حفاری در طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت را کاملا بی‌اساس دانست و تاکید کرد: حجم و تعداد طرح‌های توسعه‌ بالادستی اجرا شده و در دست اجرا در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی شده در این طرحها، طی ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه است و اجرای آن‌ها، ضامن پویایی همه ارکان صنعت نفت و نیز پایداری اشتغال و رونق کسب و کار در کشور و استان‌های نفتخیز به ویژه در استان خوزستان که بیش از پیش نیازمند جذب سرمایه جهت توسعه زیرساخت‌های ملی، منطقه‌ای و استانی است، خواهد بود.

مهندس محمدی افزود: علی‌رغم شرایط پیچیده و دشوار کنونی صنعت نفت ایران و جهان و به‌ویژه شرایط دشوار مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تحریم‌ها، بر خلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان، نه یک‌نفر از کارکنان صنعت نفت و حفاری ایران شغل خود را از دست داده است و نه در پرداخت دستمزدها تاخیر داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: درسال جهش تولید بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و به‌خصوص با پیگیری‌های پیوسته وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس زنگنه، طرح‌های توسعه‌ای بسیار مهمی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  اجرا شده و یا در مرحله اجرایی شدن است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 * طرح افزایش و نگهداشت تولید  (موسوم به طرح ۲۸ مخزن مناطق نفت خیز جنوب)
 * طرح جمع آوری گازهای مشعل 
 * طرح توسعه میادین خامی 
* طرح نوسازی و بازسازی تاسیسات روسطحی
* طرح توسعه میادین در حال بهره‌برداری (نظیر میادین پارسی، پرنج، شادگان و ...)


مدیر عامل بزرگترین شرکت بالادستی وزارت نفت ادامه داد: اجرای این طرح‌ها با‌وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت مالی، نشان دهنده‌ی جایگاه ویژه اصل توسعه در وزارت نفت، عزم و اراده ی جدی در جهت رونق فضای کسب و کار کشور (به‌ویژه در استانهای نفتخیز) و پویایی صنعت نفت ایران است.

مهندس محمدی افزود:  بخش بزرگی ازعملیات اجرایی طرح‌های توسعه بالادستی، مربوط به حفاری و تکمیل چاه‌هاست و این قطعا به معنای رونق و اشتغال در صنعت حفاری کشور و علی‌الخصوص شرکت ملی حفاری ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تصریح کرد: در طرح نگهداشت و افزایش تولید مخازن مناطق نفتخیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) حدود ۲۸۰ حلقه چاه جدید طی دوره‌ی اجرا، در برنامه حفاری قرار دارند که به طور حتم شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مهمترین و پرسابقه ترین شرکت حفاری کشور، بیشترین سهم و نقش در این بخش را بر عهده خواهد داشت.

 پروژه های EPC/EPD توسعه بالادستی، شانس مضاعفی را برای شرکت ملی حفاری ایران ایجاد کرده است به گونه‌ای که این مجموعه توانمند هم می تواند مستقیماً در مناقصات عمده یاد شده شرکت نماید و هم عملیات حفاری سایر برندگان طرح‌ها را به اجرا برساند.

مهندس محمدی تاکید نمود: پیشبرد طرح‌های یاد شده، همزمان با رعایت انضباط مالی و  بهبود فرایندهای اجرایی، منجر به افزایش بهره وری و تقویت همه ارکان اصلی صنعت نفت کشور و از جمله شرکت ملی حفاری ایران در سال جهش تولید خواهد شد؛ همانگونه که در سال ۹۸ نیز با اجرای این طرح‌ها موفق شدیم، همزمان با بهینه‌کردن هزینه‌های عملیاتی، ظرفیت تولید مناطق نفتخیز جنوب را بیش از ۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به ابتدای سال ۹۸ افزایش دهیم و بخش عمده مطالبات سازندگان داخلی و شرکت ملی حفاری را هم پرداخت نماییم.

وی خاطر نشان کرد، علاوه بر برنامه‌های تولیدی، مهمترین اهداف وزارت نفت در اجرای طرح‌ های توسعه ای در صنعت نفت شامل:

* حداکثر سازی ساخت داخل و تقویت سازندگان و صنعتگران داخلی
* اشتغال حداکثری نیروهای بومی در مناطق عملیاتی
* اهتمام به انجام مسئولیت های اجتماعی از طریق تخصیص بخشی از بودجه طرح به این موضوع، می‌باشند.


مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در استان خوزستان اجرا می‌گردد که عملیاتی شدن این طرح‌ها به معنای توسعه و رونق اشتغال به ویژه در خوزستان خواهد بود. 

وی افزود: به‌عنوان بخشی از دستاوردهای فاز نخست طرح‌های توسعه بالادستی در حوزه اشتغال، بیش از ۱۱۰۰ نفر در ۶ بسته طرح ۲۸ مخزن که فاز اجرایی آنها شروع شده است، در سال ۹۸ توسط پیمانکاران مجری این طرح‌ها، به کار گرفته شدند  و در سال جاری نیز با اجرایی شدن سایر بسته های طرح ۲۸ مخزن و دیگر طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا، جهش چشمگیری در اشتغال‌زایی در استانهای نفتخیز کشور به وجود خواهد آمد.
https://naftonline.ir/news/20698/
منبع : شانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
نه با با
تو خودت و جمع کن که نا در بدن نداری
مناطق رفت ریز جنووووب
feedback
Iran, Islamic Republic of
Mohamad
جناب مهندس نفرمودند پس چرا دارن همه دکل های ملی حفاری رو ترخیص میکنن و میگن دیگه پول نداریم طرح خای جدیدمون هم تصویب نشده ؟
برای نمونه دکل های ۵۵ ۹۳ ۹۴ ۵۸ ۸۳ ۳۴ ۷۰ که در دست مناطق نفت خیز هستن در حال ترخیصه
منظور از حمایت اینه یا بلای دیگه ای قراره سر ملی حفاری بیارن؟
feedback
United States
فرید
شرکتی که تا این لحظه حقوق فروردین ماه رو نداده باشه معلومه که تضعیف شده
تازه ترين نظرات
0