تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
در بحبوحه مشغول بودن مقامات سوریه به مقابله با شیوع کرونا، آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه همچنان علیه دولت این کشور توطئه کرده و درصدد گسترش تسلط خود بر میادین نفتی در منطقه "شرق فرات" و برنامه‌ریزی برای تسهیل روند سرقت آن به کمک نیروهای مزدور محلی هستند.
سرقت نفت سوریه توسط آمریکا | نفت آنلاین
سرقت نفت سوریه توسط آمریکا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین عبد الباری عطوان، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم و تحلیلگر سرشناس عرب با انتشار یادداشتی درباره سرقت نفت سوریه توسط آمریکا نوشت: اخبار به دست آمده از "حسکه" واقع در شمال شرق سوریه حاکی از آن است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دفاتری را ایجاد کرده است تا از این طریق به ثبت نام و سربازگیری عناصر نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در ازای ۳۵۰ دلار به عنوان حقوق ماهیانه بپردازد.

این مبلغ برای حفاظت از میادین نفتی سوریه و نفتکش‌هایی که نفت این کشور را به کشورهای همسایه به ویژه اقلیم کردستان عراق و برخی دلال‌های دیگر از جمله نمایندگان شرکت‌های اسرائیلی قاچاق می‌کنند، به عناصر مذکور پرداخت می‌شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چندین مرتبه نسبت به تسلط بر میادین نفتی سوریه ابراز خشنودی و تأکید کرد که دولتش نفت این میادین را سرقت کرده و با آنها به عنوان غنایم جنگی برخورد می‌کند. او گفت که مقداری از آن را به هم‌پیمانان کُرد خود و به ویژه نیروهای سوریه دموکراتیک می‌دهد.

مزدوران عراقی که در اوج مقاومت توسط ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکا در عراق تحت عنوان نیروهای "صحوات" در ازای پرداخت حقوق ماهیانه مشابه به خدمت گرفته شدند، پراکنده شده و نتوانستند در مقابل مقاومت دوام بیاورند. برخی از فرماندهان قبایل آنها در روز روشن ترور شدند و بعید نیست که مزدوران به خدمت گرفته سوری نیز با چنین سرنوشتی و حتی بدتر از آن مواجه شوند، زیرا افرادی که آنها را به خدمت گرفته‌اند مانند کاری که با همتایان عراقی‌شان کردند آنها را رها خواهند کرد و می‌گذارند تا به عنوان یک خائن با سرنوشت‌شان مواجه شوند.

شاید جدا شدن ۲۵ تن از عناصر آموزش دیده توسط آمریکا برای حفاظت از پایگاه "التنف" در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن و پیوستن آنها به ارتش سوریه به همراه تمامی تجهیزاتشان طی چند روز اخیر، گواهی بر اظهاراتمان باشد. احتمال داده می‌شود که چنین جداشدن‌هایی طی روزهای آینده و زمانی که نبرد عراق برای خارج کردن پایگاه‌های آمریکا از خاک خود در راستای اجرای مصوبه پارلمان و گرفتن انتقام سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی آغاز شود، نیز به شکل گسترده‌تری اتفاق بیفتد.

تردیدی وجود ندارد که شرق فرات به همراه میادین نفتی آن به کنترل دولت سوریه درخواهند آمد و آمریکا نیز همانطور که از بیم حملات موشکی از پایگاه‌های نظامی‌اش در کرکوک (K۱) و همچنین پایگاه "التاجی"در شمال بغداد فرار کرد، از این منطقه نیز فرار خواهد کرد. با این وجود چشم دوختن نیروها و گروه‌های کرد به آمریکا و تبدیل شدن برخی از آنها به مزدوران این کشور برای حفاظت از نفت سرقت شده سوریه باعث تأسف است، چراکه آنها از گذشته درس نمی‌گیرند و اشتباهات گذشته را بار دیگر تکرار می‌کنند و به "گوسفند قربانی" در خدمت طرح‌های آمریکا تبدیل می‌شوند.

ارتش سوریه بسیار صبور است و طبق اولویت‌هایش عمل می‌کند و اگر اینگونه نبود موفق به آزادسازی ۸۰ درصد از اراضی خود از چنگال بیش از ۶۵ کشور به رهبری ایالات متحده و حمایت مالی عربی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار نمی‌شد.
https://naftonline.ir/news/20666/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0