تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
نخست وزیر کانادا اعلام کرد این کشور ۲.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۸ میلیارد دلار آمریکا) برای کمک به بخش آسیب دیده نفت و گاز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.
کانادا و کمک به شرکت های نفتی | نفت آنلاین
کانادا و کمک به شرکت های نفتی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد این کشور 2.5 میلیارد دلار کانادا (1.8 میلیارد دلار آمریکا) برای کمک به بخش آسیب دیده نفت و گاز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد. این ویروس تا حالا جان 1250 نفر را در کانادا گرفته است.

شرکت های نفت و گاز که همواره بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی دولت کانادا را تامین می کردند اکنون به دلیل نفت ارزان برای سرپا ماندن به کمک های دولت نیاز دارند.
 این بخش که 10.6 درصد تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می دهد، اتاوا را مجبور کرده برای کاهش تاثیرات همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، اعتبار و پول نقد در اختیار آن قرار دهد.

ترودو گفت کارگران بخش انرژی با شرایط بدی مواجه شده اند و اوتاوا 1.7 میلیارد دلار برای سامان دادن به چاه های رها شده در سه استان سرمایه گذاری می کند.

 وی با اشاره به اینکه این اقدامات 10 هزار شغل را حفظ خواهد کرد گفت:« هدف ما ایجاد شغل در این استانها و کمک به شرکتها برای جلوگیری از ورشکستگی و حمایت از اهداف محیط زیستی است»

اتاوا همچنین یک صندوق 750 میلیون دلاری برای اعطای وام به شرکت ها ایجاد میکند تا بتوانند تولید گازهای آلاینده مثل متان را کاهش دهند.

 دولت کانادا اعلام کرد بانک توسعه تجارت این کشور وام های اقتصادی به ارزش 15 تا 60 میلیون دلار به شرکت‌های انرژی پیشنهاد می‌دهد تا جریان پول نقد آنها برای 12 ماه فراهم شود.

ترودو همچنین گفت اتاوا 962 میلیون دلار به آژانسهای توسعه منطقه‌ای برای کمک به کسب و کارهای کوچک اعطا می‌کند و 500 میلیون دلار برای حمایت از هنر، فرهنگ و ورزش اختصاص می‌دهد.

 اتاوا 115 میلیارد دلار به صورت هزینه کرد مستقیم برای کمک به شرکت‌ها و افرادی که مشاغلشان تعطیل شده در نظر گرفته است. مقامات می گویند آمار مرگ و میر در کانادا به 1250 نفر رسیده که بیشتر از 1048 نفر روز پنجشنبه است.
https://naftonline.ir/news/20662/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0