تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
با تحویل میادین توسعه یافته از شركت مهندسی و توسعه نفت، حجم طرح ها، پروژه ها و فعالیت های مرتبط با افزایش تولید، احداث و نگهداشت تأسیسات سطح الارضی و اقدامات زیست محیطی در شركت نفت و گاز اروندان، بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت كه آمادگی و توان شركت ها و سازندگان داخلی در این امر مهم نقش بسزایی خواهد داشت.
نگهداشت توان تولید نفت با رویكرد استفاده حداكثری از ظرفیت های داخلی و حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه های شركت نفت و گاز اروندان
نگهداشت توان تولید نفت با رویكرد استفاده حداكثری از ظرفیت های داخلی و حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه های شركت نفت و گاز اروندان
به گزارش نفت آنلاین ؛ روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛ مهندس رضا عباسی مدیر امور فنی این شرکت، طی بازدید از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل استان خوزستان، با اشاره به اهمیت نگهداشت توان تولید نفت و استمرار آن از میادین تحت اختیار شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن برنامه ریزی جهت رعایت مقررات زیست محیطی، بر استفاده ی حداکثری از ظرفیت ساخت و تأمین کالا و تجهیزات داخل کشور تأکید کرد.

وی گفت: با هدف جبران كاهش تولید نفت و نگهداشت توان تولید در سقف برنامه های مصوب به ویژه در میدان نفتی دارخوین، تحت قرارداد موجود با شركت ملی حفاری ایران، ضمن تعمیر 8 حلقه چاه تولیدی و تزریقی، 4 حلقه چاه جدید نیز در این میدان حفاری و تكمیل شده كه پس از نصب تسهیلات سرچاهی و احداث لوله جریانی برای چاه های مذكور، حدود 20 هزار بشكه نفت در روز، به توان تولید میدان اضافه خواهد شد.

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اهمیت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و رویكرد رعایت حداكثری قوانین مرتبط با حفاظت از محیط زیست اظهار داشت:

 شركت نفت و گاز اروندان در قالب قرارداد فروش گازهای مشعل، قرارداد جمع آوری و شیرین سازی حدود 50 میلیون فوت مكعب در روز از گازهای تولیدی واحد بهره برداری غرب كارون را بایك شركت داخلی منعقد نموده و همزمان بهسوزی مشعل‏های گاز سوز واحدهای دارخوین و غرب كارون را نیز در برنامه ی خود قرار داده است.  

از سوی دیگر بهینه سازی تولید چاه های میدان دارخوین جهت كاهش گازهای اضافی تولیدی همراه نفت با رویكرد كاهش گاز سوزی در واحد دارخوین در دست اقدام بوده و حفر یك حلقه چاه تزریقی پساب بعنوان جایگزین چاه تزریقی پساب موجود برای مواقع ضروری، در راستای حفاظت از محیط زیست برنامه‏ریزی شده است.

همچنین احداث لندفیل جهت دفن كنده های حفاری در دست اقدام و احداث حوضچه تبخیر مناسب برای پساب واحد دارخوین نیز تحت مطالعه می باشد.

مهندس عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: شركت نفت و گاز اروندان تعمیر 4 حلقه چاه نفت موجود و حفر یك حلقه چاه تزریقی پساب در میدان نفتی دارخوین را نیز در برنامه های سال جاری خود قرار داده است و به زودی به مناقصه خواهد رفت كه استفاده حداكثری از توان و ظرفیت شركت ها و سازندگان داخلی در تأمین كالا و تجهیزات مورد نیازاین پروژه، و همچنین در اجرای پروژه های جاری و آتی، در اولویت شركت نفت و گاز اروندان می باشد.

شایان ذکر است؛ با تحویل میادین توسعه یافته از شركت مهندسی و توسعه نفت، حجم طرح ها، پروژه ها و فعالیت های مرتبط با افزایش تولید، احداث و نگهداشت تأسیسات سطح الارضی و اقدامات زیست محیطی در شركت نفت و گاز اروندان، بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت كه آمادگی و توان شركت ها و سازندگان داخلی در این امر مهم نقش بسزایی خواهد داشت.

در ادامه یادآور می شود؛ یازدهمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل استان خوزستان از تاریخ 22 لغایت 25 آذرماه 98 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی خوزستان–اهواز، در حال برگزاری می باشد.
https://naftonline.ir/news/19627/
منبع : روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0