تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
رئیس جمهور برزیل در واکنش به درخواست عربستان برای پیوستن کشورش به اوپک گفت: من شخصاً بسیار علاقه مندم اما باید با وزرای اقتصاد و انرژی خود در این مورد مشورت کنم.
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از رویترز ، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که می‌خواهد کشورش به اوپک ملحق شود.با این اقدام یکی از مهم ترین تولید کنندگان جدید نفت پس از سال‌ها به اوپک اضافه می شود ولی این پیشنهاد با انتقادهایی در صنعت انرژی این کشور مواجه شده است .

این اظهارات قبل از فروش حقوق نفتی در برزیل صورت گرفت که تولید نفت این کشور را به سرعت تقویت می‌کند. عضویت در اوپک احتمالاً نیازمند کاهش تولید است که طرح های توسعه آینده این کشور را با شک و تردید مواجه می سازد .

سازمان کشورهای صادر کننده نفت از عربستان و 13 کشور دیگر تشکیل شده است. اوپک از 2017 با چندین تولید کننده غیر عضو به جز برزیل قراردادی برای محدود کردن عرضه نفت در تلاش برای افزایش قیمت آن دارد .

بولسونارو در کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض گفت:« من شخصاً بسیار علاقه مندم که برزیل عضو اوپک باشد» .

برزیل یکی از قابل توجه ترین تولید کنندگانی خواهد بود که طی این سال‌ها به اوپک اضافه شده است. این سازمان در 1960 تاسیس شد. برزیل با میزان فعلی تولیدش سومین تولیدکننده بزرگ اوپک خواهد بود که بالاتر از اعضای جدید آن مثل کنگو و گینه استوایی قرار می گیرد .

رئیس جمهور برزیل گفت باید با وزرای اقتصاد و انرژی خود در این مورد مشورت کند. وی گفت برزیل ذخایر بسیار بزرگتری نسبت به برخی از اعضای اوپک دارد و می‌تواند به متعادل کردن بازار نفت کمک کند چون یکی از 6 تولید کننده بزرگ نفت دنیاست .

نمایندگان اوپک گفتند مذاکرات در مورد عضویت برزیل در این سازمان ادامه دارد ولی هیچ درخواست رسمی مبنی بر پیوستن به این گروه ثبت نشده است .

مقامات اجرایی یک رویداد نفت و گاز در ریودوژانیرو آب سردی بر این پیشنهاد ریختند. یکی از این اشخاص یک مقام شرکت نفت دولتی برزیل ،پتروبراس، بود که گفت این اظهارات بولسونارو هیچ پایه و اساسی ندارد .

این مقام نفتی برزیل گفت:« برزیل طی سال های آینده نفت بیشتری تولید خواهد کرد و پیوستن به اوپک یک احتمال است ولی در داخل شرکت نفت هیچ صحبتی از آن نبوده است . من فکر می کنم رئیس جمهور این حرف را زد چون در عربستان بود» .

طبق اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت برزیل از میادین دریایی آن 220 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد 3.1 میلیون بشکه در روز رسیده است .

این مقدار برزیل را تبدیل به سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان و عراق می سازد که بیش از 10 درصد تولید فعلی اوپک را تولید می کند .

برزیل نسبت به چندین کشوری که طی سال های اخیر به اوپک پیوسته یا از آن جدا شده اند تولید کننده بزرگتری است. قطر در سال جاری میلادی اوپک را ترک کرد. گینه استوایی در 2017 به این گروه پیوست و جمهوری کنگو هم سال گذشته عضو این سازمان شد .

یک منبع ارشد صنعت نفت برزیل در ریودوژانیرو گفت:« پیوستن به اوپک یعنی کاهش تولید و این در شرایط فعلی برزیل هیچ معنایی ندارد و مثل خودزنی می ماند ».
https://naftonline.ir/news/19205/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0