تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
مدیرعامل شرکت روس‌نفت روسیه گفت: آمریکا از تحریم‌های نفتی علیه ایران، بزرگترین سوء استفاده را کرده است، چرا که صادرات نفت این کشور به اروپا در سال 2018، دو برابر شده است.
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از وستینکاوکازا، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روس‌نفت روسیه گفت:‌ آمریکا بیشترین نفت را از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران برده است، چرا که صادرات نفت این کشور در سال 2018، دو برابر شده است.

وی طی سخنرانی در دوازدهمین اجلاس اقتصادی اوراسیا گفت: سهم آمریکا از بازار نفت بیش از آنکه بر مبنای روش‌های اقتصادی افزایش یابد تحت تأثیر عوامل سیاسی بالا می‌رود که بخشی از سیاست این کشور خارج کردن بازیگران اصلی از بازار است.

سچین گفت:‌ در حال حاضر یک سوم ذخایر نفتی جهان و یک پنجم از تولید نفت جهان در ایران، ونزوئلا و روسیه تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند.

این مقام روس ادامه داد: آمریکا در حال گسترش دادن احکام قضایی خود به خارج از مرزهای این کشور از جمله اتحادیه اروپا است که مجبور است از سیاست تحریمی آمریکا تبعیت کند.

مدیرعامل شرکت روس‌نفت تأکید کرد: صادرات نفت ایران به اروپا سال گذشته میلادی یک سوم کاهش یافته و طی سال 2019 نیز روندی کاهشی را طی کرده است.

وی افزود: در عین حال شاهد آن هستیم که صادرات نفت آمریکا به اتحادیه اروپا دو و نیم برابر شده است و در واقع این آمریکاست که بیشترین منفعت را از اعمال محدودیت در بازارهای اروپایی برده است.
https://naftonline.ir/news/19134/
منبع : فارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0