تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: میدان گازی گنبدلی در شهرستان سرخس تنها میدان گازی مشترک خشکی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است.
به گزارش نفت آنلاین رامین حاتمی افزود: میادین نفتی نیز در این منطقه وجود ندارد و این میادین در جنوب و غرب کشور واقع شده اند.
وی اظهار داشت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این وزارتخانه در شهرستان سرخس به تازگی تفاهم نامه ساخت هشت واحد آموزشی در این شهرستان منعقد شده است.
وی گفت: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه های آموزشی معادل ۲۱۳ میلیارد ریال می باشد که با بهره برداری از این واحدها علاوه بر افزایش سرانه آموزشی این شهرستان کیفیت آموزش نیز افزایش می یابد.
حاتمی افزود: بر این اساس هفت مدرسه و یک سالن آمفی تئاتر در شهر سرخس در کنار شهرک های شرکت نفت با اعتبار وزارت نفت و توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی ساخته خواهد شد. 
شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سال ۱۳۷۷ تاسیس و فعالیت آن سال ۱۳۷۹ در ستاد مستقر در مشهد آغاز شد. شرکت بهره ‎برداری نفت و گاز شرق با برداشت مستمر گاز از حدود ۷۰حلقه چاه فعال در منطقه خانگیران سرخس، تامین نیاز نیروگاه های نکا و پتروشیمی بجنورد و نیز گاز مصرفی استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را بر عهده دارد.
سابقه اکتشاف گاز در منطقه خانگیران واقع در شمال شرق مشهد به سال ۱۳۳۱ و فعالیت نخستین چاه گاز شیرین آن به سال ۱۳۴۱ باز می گردد.
پالایشگاه گاز خانگیران در این منطقه فراوری روزانه ۴۹،۵ میلیون متر مکعب گاز ترش و تولید ۱۱ میلیون متر مکعب گاز شیرین را انجام می دهد.
https://naftonline.ir/news/18877/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0