تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وابسته به مجموعه نفت در اهواز گفت: سامانه ضدعفونی کننده شفا در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و خدمت به کادر درمان خوزستان روز سه شنبه با حضور جمعی از فرماندهان سپاه و مسوولان استانی در اهواز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش نفت آنلاین ، سرهنگ پاسدار عباس ممبینی در حاشیه آیین بهره برداری از سامانه ضدعفونی کننده شفا در مقر سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی افراد جامعه و به ویژه کادر درمانی است.

وی افزود: با توجه به لزوم راه‌اندازی دستگاههایی برای سهولت در ضدعفونی، جمعی از متخصصان حوزه صنعت نفت در جنوب، سیستمی را با عنوان سامانه ضدعفونی کننده شفا طراحی کردند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان گفت: این سامانه در ابتدا برای کادر درمانی و سپس برای افرادی که به صورت مستقیم با بیماران مبتلا به ویروس در ارتباط هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سامانه شفا از کف پا تا سر افراد را به صورت کامل ضدعفونی کرده و هیچ فضایی برای انتقال ویروس باقی نمی‌گذارد.

سرهنگ پاسدار ممبینی بیان کرد: این سامانه از ابتدای امسال به صورت آزمایشی در بیمارستان رازی اهواز(محل مراجعه و بستری افراد مبتلا به کرونا ) نصب و تاکنون عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

حفظ سلامت کادر درمان در اولویت است 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز گفت: سپاه در زمینه خدمت به مردم در شرایط سخت همواره پیش گام بوده و در کنار دولت خدمات ارزنده‌ای را در سال‌های گذشته ارایه داده است.



سرهنگ نعمت باقری افزود: سپاه خوزستان پیش از این نیز در زمینه ضدعفونی معابر و غربالگری در مقابله با ویروس کرونا خدمات خوبی ارایه داده و اکنون نیز در زمینه ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده گام‌های موثری را برداشته است.

وی بیان کرد : تهیه دستگاه ضدعفونی کننده دست در سه ثانیه نیز یکی دیگر از خدماتی بود که توسط افراد بسیجی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به کادر درمانی خوزستان به بهره‌برداری رسید.

جانشین فرمانده سپاه ولی عصر (عج)خوزستان حفظ سلامت کادر درمان را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: بخشی از کادر درمانی از جمله پزشکان و پرستاران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا آسیب دیده و یا به شهدا رسیده‌اند که یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از دست رفتن این نیروهای خدمتگذار ، ضدعفونی است که در دستور کار گروه علمی و پژوهشی حوزه بسیج شهید تندگویان،قرار گرفته است.

وی ادامه داد:همچنین با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، سپاه خوزستان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی هزاران بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع کرد تا بتواند بخشی از آلام مردم را کاهش دهد.

ویروس کرونا موسوم به " کووید ۱۹" اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
پ‌ن:این اختراع به صورت گروهی انجام گردید .لازم است اشاره ای داشته باشیم به اینکه مخترعین بسیجی ساخت این دستگاه آقایان دکتر حبیب اله حیدری و مهندس علیرضا حیدری, رضا حیدری و حسین حیدری می باشند و در کنار این عزیزان مشاوره های تخصصی مسئول علمی و پژوهشی بسیج شهیدتندگویان و کارشناسان بهداشت محیط و معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات آلودگی هوا و بیماری های تنفسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تکمیل کننده این طرح بوده اند.
https://naftonline.ir/visual report/21187/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0