تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
آتش سوزی های اتفاق افتاده در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ، به قطب ماسه‌های نفتی کانادا در شهر «فورت مک‌موری»، نزدیک شده و در پی این اتفاق از ساکنین چهار منطقه حومه شهز ذکر شده درخواست ترک از محل زندگی خود داشتند.
آتش‌سوزی‌های آلبرتا به ماسه‌های نفتی کانادا امکان سرایت دارد
 به گزارش  نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز صنعت ماسه‌های نفتی کانادا حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند که دوسوم مجموع تولید نفت کانادا را شامل می‌شود.

آتش‌سوزی عظیمی در سال ۲۰۱۶ سبب تخلیه ۹۰ هزار نفر از ساکنان منطقه «فورت مک موری» شد و تولید بیش از یک‌میلیون بشکه نفت در روز را متوقف کرد.

در طی در این چند روز آتش سوزی هایی این منطقه را تهدید کرده و حتی اتفاق افتاده است.

آتش‌سوزی های اتفاق افتاده به‌دلیل شرایط گرم و خشک آب‌وهوایی و بادهای شدید است که از هفته گذشته شهر «فورت مک موری» در استان آلبرتا را تهدید می‌کرد.

جوزی سنت‌اونگ، سخنگوی حادثه آتش‌سوزی آلبرتا، پیش‌تر با اشاره به گسترش قابل‌ توجه آتش‌سوزی‌ها در روز سه‌شنبه اعلام کرد که وزش باد از جهت جنوب‌غرب با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت (۲۴.۸ مایل در ساعت) ادامه دارد. مقام‌های محلی به‌تازگی اعلام کردند که این آتش‌سوزی هم‌اکنون حدود ۷.۵ کیلومتر (۴.۷ مایل) از محل دفن زباله شهر فورت مک‌موری فاصله دارد. 

این آتش سوزی افزون‌ بر آسیبی که ممکن است به مردم، خانه‌ها و زمین‌های منطقه وارد کند، بخش بزرگی از تولید نفت کانادا را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. «فورت مک‌موری» قطب تولید نفت در ذخایر ماسه‌های نفتی این کشور است.
https://naftonline.ir/news/29848/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0