تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
چرا مدیران و روسای صنعت نفت هر ساله باید خارج از سهمیه بالاترین رتبه ارزشیابی را دریافت کنند؟

قابل توجه وزیر نفت و معاونین وزیر: به این راه و روش غلط پایان دهید!

بر اساس اطلاعات دریافتی در سال‌های گذشته تقریبا ۱۰۰ درصد مدیران و روسای صنفت نفت ارزشیابی A دریافت کردند.
ارزشیبای کارکنان نفت | نفت آنلاین
ارزشیبای کارکنان نفت | نفت آنلاین
نفت‌ آنلاین : نظام ارزیابی عملکرد (شایستگی ) برای افزایش رقابت و انگیزه در وزارت نفت ایجاد شد اما چرا همیشه برای کارکنان سهمیه درنظر می‌گیرند اما مدیران و روسا بدون توجه به شایسته گزینی و خارج از سهمیه A دریافت می کنند! 
 
 آیا واقعا همه مدیران و روسا شایسته این عنوان هستند؟ آیا مدیری که می داند هر سال بهترین رتبه ارزیابی را دریافت می‌کند انگیزه ای برای کار برای او باقی می ماند؟ 
 
جا دارد وزیر محترم نفت ، معاون منابع انسانی نفت ، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ... با ابلاغ دستورالعملی ، شرکت‌های زیر مجموعه را از اعطای ارزشیابی A به همه مدیران منع کنند و همانند کارکنان برای آنها سهمیه قائل شوند و علاوه بر این موضوع دستور افزایش سهمیه کارکنان در مناطق عملیاتی را صادر کنند تا انگیزه پرسنل چند برابر شود و تفاوتی میان کار در مناطق شمالی و جنوبی وجود داشته باشد.
 
قطعا این موضوع در آینده نزدیک سبب پویایی و افزایش انگیزه در میان مدیران صنعت نفت از پایتخت تا جنوب کشور خواهد شد. اما این نیز نباید به گونه ای باشد که اینبار از سهمیه کارکنان کم شده و به مدیران و روسا اعطا شود.
 
⬅️ نکته مهم : سال هاست که بسیاری از کارکنان در خصوص موضوع شایستگی های مدیران نفتی به این رسانه خبری پیام می دهند و نفت آنلاين طبق رسم هر ساله و پیش از ابلاغ شایستگی ها به خواست پرسنل محترم صنعت نفت این مطلب را منتشر می کند و امیدواریم بر خلاف سال های قبل گوش شنوایی وجود داشته باشد و در دولتی که شعار آن عدالت و شایسته گزینی است هر چه سریعتر در وزارت نفت دولت سیزدهم این موضوع رنگ واقعیت بخود بگیرد.
 
ارزشیبای کارکنان نفت مدیران نفتی
https://naftonline.ir/news/29758/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
آفرین. گزارش خوبی بود
هر چند می دانم گوش شنوایی نیست
ولی خوب است که حرف دل ما را می زنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
مدیر ما چند سالی است کار را ول کرده! چون خودش خوب میدونه هر سال ارزشیابی را به بالاترین نحو می گیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
به نظرم سقف حقوق برای مدیران خوب است . چون انها بسیار از امکانات دولتی در حال استفاده هستند

همچنین باید برای ارزشیابی مدیران نیز محدودیت قائل شد تا انگیزه ای برای کار بماند

و نکته آخر باید سقف حقوق را برای پرسنل و سهمیه ارزشیابی را برای کارکنان عملیاتی بردارند. تا عدالت برقرار شود
feedback
Spain
مدیران حق ماموریت میگیرند و ماموریت خارج از سقف حقوق است
feedback
Iran, Islamic Republic of
ح
خودتان هم به زودی باافزایش سابقه به سقف میرسید و درک میکنید که حق مسلمتان را که به مرور در طول حدودا سی و پنج سال از طریق افزایش سالیانه و قانونی حقوق به آن رسیده اید از گلویتان می برند.
خدا کند قانونی تصویب شود که حقوق های زیر سقف هم بر اساس سقف ، تعدیل و کسر شود.بار مالی بسیار مثبتی برای دولت خواهد بود. خواهیم دید جوانتر ها چه می کنند!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
دکل ملی حفاری
توی دکل ملی حفاری کار میکنم
چند ساله ارزشیابی اکثر کارکنان بی و سی است

اما اونایی که توی تهران هستند اکثرا A میگیرن

آقایان مددی ! اوجی و خجسته مهر! آیا این ظلم نیست؟!؟!؟!؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند شرکت ملی حفاری
۳۳ سال کار میکنم.شایستگی A که ندیدم تو این مدت.بعد از این همه سال یک B گرفتم.همش شایستگیC گرفتم.خدا ازش نگذره.حلال نمیکنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعقوب
ما که همشونا واگذار کردیم به خدا
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعقوب
اینقدر نگید تهران Aمیی گیرند.من الان تهران هستم۱۴cدارم.اگه باورت نمیشه بیا تهران تا حالشا ببری.فقط به رییس ها وچندتا نورچشمی وپاجه خوارهاAهستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
هموطن
جنوب هم Aهست اما رئیسه میدن به پاچه خورهاشون
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصطفی
سلام
و احترام
واقعا خسته شدیم از بس c به ما دادن و فرق گذاشتن .
خیلی عقب افتادیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا کدام عدالت مدیری ک خودش چقدر حقوق می‌گیرد چقدر مزایا دارد و وام ۳۰۰مبلیونی و غیره بعد کارگران بیچاره پیمانکاری در سرما و گرما ک و باد و خاک و ستم زجر می‌کشند برآب چندرغاز پول کجای دنیا اینطوریه کجای دنیا کارگر بعد از ۱۲ ۱۳سال کار در عملیات خشکی خوزستان دور از خانواده و در بدبختی هنوز تبدیل وضعیت نشده تا کی تبعیض تا کی خون جگری
feedback
Iran, Islamic Republic of
احمد
سلام
الان که سقف حقوق گذاشتند و اکثر مدیران هم سقف حقوق را زدند دیگر ارزشیابی A یا D برایشان فرقی نمی کند چون سقف ریالیشون پر هست تازه به ضررشان هم هست چون هرچه بالاتر بگیرند باید مالیات پول نگرفته مازاد از سقف حقوق را هم از خالص دریافتی بدهند پس یکبار هم که شده اونم به خاطر خودشان کوتاه بیایند و ارزشیابی Aرا برای خودشان رد نکنند.
feedback
United Kingdom
پالایش نفت بندرعباس
در وجود فساد در سیستم اداری شکی نیست
ولی صرف نظر از اشخاصی که با پارتی سمت های مدیریتی گرفتن مابقی روسا و مدیران معمولا بهتری در اون اداره یا سازمان هستن و گرفتن شایستگی A حقشونه
ضمن اینکه در یک اداره یا سازمان یکی از رنکینگ های A به رئیس یا مدیر داده میشه و مابقی به کارشناسان و کارکنان ساعی و منضبط میرسه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا مطالب که می نویسید را درست بررسی کنید مدیری که خارج از سهمیه A می گیرد بهتر از این است که وارد سهمیه شود اگر در سهمیه درنظر گرفته شوند بالاخره A می گیرند و از سهمیه دیگران کسر می گردد . در این حالت موجود خارج از سهمیه A می گیرند و کاری به سهمیه دیگران ندارند ضمن اینکه به تعداد نفرات آن اداره اضافه شده و باعث می شود میانگین بالاتر رفته بدون اینکه از سهمیه دیگران کم گردد.
شکی نیست که نظر شما خیر است ولی دوستی خاله خرسه نگردد.
بهتر است به دنبال این باشیم عدد میانگین بالاتر رود و تعداد A ها بیشتر گردد.
درود
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
بی عدالتی در این سیستم ارزیابی موج میزند
اصولاً ما در کشور دیوان‌سالاری زندگی میکنیم که در آن مدیران و روسا تو هر مزایا و امکاناتی نسبت به کارمندان و کارگران در اولویت هستند نه تنها در اولویت هستند بلکه سهم بیشتری هم میبرند یه چیزی مثل نظام ارباب رعیتی قدیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
اوج بی عدالتی در نفت، در کنار موضوع اضافه کاری ها، همین قضیه ست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهران فارسی
ما در شرکت نفت فلات قاره خارک ۳۳ سال مشغول کارم و هر سال هلال ماه را (C) از رئیس گرفتم امسال هم هلال ماه را رویت میکنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
ahmad
با سلام خدمت نفت آنلاین . نظام ارزشیابی با توجه به دلایل ذیل بسیار ظالمانه و نیاز به اصلاح دارد.
1- با وجود داشتن آیتم های متعدد جهت تعیین شایستگی فرد، متاسفانه توسط اکثرمسئولین ابتدا شایستگی مدنظر برای افراد زیر مجموعه به صورت سلیقه ای در نظر گرفته شده و سپس به صورت معکوس جداول مربوطه را متناسب با امتیاز اختصاص یافته تکمیل می نمایند و در نتیجه شایستگی اعمال شده کاملا سلیقه ای و تا حدودی دور از انصاف و عدالت می باشد.
2- این نظام به جای آنکه باعث ایجاد انگیزه برای تلاش افراد در جهت بهبود مستمر شود متاسفانه بیشتر باعث کاهش و از بین بردن انگیزه نفرات شده است. پرسنلی که به بهترین نحو کار خود را انجام می دهند وهر ساله برای بهتر شدن عملکرد خود تلاش مضاعف می کنند ولی نتیجه ارزیابی سالانه خود را C دریافت می کنند بنابراین چه انتظاری می توان داشت و چه انگیزه ای برای اینچنین نفراتی خواهد ماند.
3- با توجه به عدم استخدام در سال های اخیر و نزدیک بودن سابقه و گریدهای شخصی افراد به یکدیگر، این ارزیابی اشتباه باعث ایجاد تبعیض و تفاوت حقوق بین افراد هم رده می شود.
4- این نظام ناعادلانه در دراز مدت باعث ایجاد اختلاف چشمگیر بین حقوق افراد می شود به طور مثال فردی که هر سال ارزیابی A گرفته با فردی که هر سال ارزیابی C می گیرد به صورت سالیانه حدود 2 درصد اختلاف حقوق و طی 10 سال حدود 20 درصد (معادل 4 گرید سازمانی) اختلاف ایجاد می شود که بسیار دور از عدالت اجتماعی برای افرادی که در یک مجموعه مشغول به کار می باشند، است.این در شرایطی است که کارآیی افراد ممکن است در اوایل خدمت شبیه هم بوده و لیکن در دراز مدت و با ارزیابی ناعادلانه باعث از بین رفتن روحیه کاری و افت قابل ملاحظه عملکرد خواهد شد.
5- این اختلاف ایجاد شده برای نفرات شاغل در سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت باعث بروز احساسات منفی بین نفرات یک واحد کاری می شود و به جای هماهنگی، هم فکری و کار گروهی اثرات معکوس به جا خواهد گذاشت.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاظم فرامرزی
سلام ممنون از پی گیری ۳۷ سال سابقه خدمت دارم از نیروهای پایین دست هستم طی این ۳۷ سال در آروزی یک A هستم در آستانه بازنشستگی هستم ممنون ازشما
feedback
Iran, Islamic Republic of
Ff
با سلام
متاسفانه کسی که این خبر رو ذکر کرده و همچنین کسایی که جواب دادند از شیوه ارزشیابی نفت اطلاع ندارند و یا اطلاع کافی ندارند و این مطلب در راستای تخريب مدیران نوشته شد که لازم است نکات زیر در این راست ذکر شود:
اول اینکه سهمیه A مدیران خارج از سهمیه کارمندان هست به این معنی که فرض کنید ۹۶ کارمند و ۴ رئیس در یک واحد باشند یعنی جمعا ۱۰۰نفر واگر بفرض در سال جاری سهمیه A هم ۱۵ درصد کلرمندان باشد به تعداد ۱۵ نفر A تعلق می‌گیرد و چهار مدیر خلرج از این سهمیه A می‌گیرند یعنی در واحد با تعداد مدیران ۱۹ نفر A می‌گیرند و این هیچ اجحافی در حق کارمندان ایجاد نمی‌کندچون سهمیه مدیران از کارمندان برداشته نمی شود
دوم اینکه درست است که مدیر می‌تواند خارج از سهمیه برای خودش A لحاظ کند ولی مدیر بالا دستش می‌تواند با توجه به عملکرد ایشان A ایشان را تقلیل دهد گرچه این تقلیل هیچ سهمیه مازادی طبق توضیحات قسمت اول برای بقیه کارمندان ایجاد نمی‌کند ولی مدیر بالا دست مجاز به این تغییر هست و در یک شرکت قاعدتا همه مدیران از روی رابطه‌ کار نمی‌کنند و مدیر زیر دستشون اگه توانمند نباشد ارزشيابي A نمی دن و حتی تودیع میکنند
پس این شیوه ارزشيابي اتفاقا بهترین روش جهت جلوگیری از اجحاف در حق کارمندان زیر مجموعه یک مدیر هست و مدیران هم انگیزه برای اثبات خودشون و گرفتن ارزشيابي a دارند
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد رضا
در شرکت مناطق نفت خیز جنوب رسم شده aو b برا رییس ادارات کارمندان فقط c
feedback
United States
عباس
Cهم بدن خوبه من که ۲تا dدارم هر کی ندونه میگه حتما مشکل روانی داریم
feedback
Iran, Islamic Republic of
Ff
سلام و احترام
چرا نظر قبلی بنده رو ارسال نکردید واقعا به حسن نیت شما در زدن تیتر خبر شک داشتم ولی الان واقعیت پیدا کرد.
feedback
Romania
سجاد
سلام
نمیدونم چرا نفت انلاین هروقت ی متنی ی عکسی میزاره درست وکامل حق مطلب رو ادا نمیکنه
شما ۱نفر کارمند برای من بیار ک توی دفتر نباشه وهمون +Bبگیره وقتی میخواید ی چیزی انتشار بدید لطفا کامل انجام بدید

تمام کارکنان صنعت نفت خصوصا ملی حفاری فقطc میگیرن
حالاچی بشه طرف سوپروایزر جاب باشه
یابخوان بیارنش بالا ی دوتاBریالی چیزی بدن بهش.
0