تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
اطلاعاتی مفید در خصوص میدان جدید تازه کشف شده

همه چیز در خصوص میدان نفتی نام آوران

میدان نفتی نام آوران یکی از عظیم ترین میادین نفتی است که در تاریخ ایران کشف شده است.
میدان جدید نفتی نام آوران در استان خوزستان | نفت آنلاین
میدان جدید نفتی نام آوران در استان خوزستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ میدان نفتی نام آوران یکی از عظیم ترین میادین نفتی است که در تاریخ ایران کشف شده است. 

در فاصله بین میادین نفتی منصوری و سوسنگرد در وسعتی به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و در عمق ۳۱۰۰ متری یک لایه نفت دار به اندازه ۸۰ متر کشف شد که به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه حجم دارد و البته امکان گسترش این میدان به جنوب غربی و شرقی هم وجود دارد.

 اسم این مخزن توسط وزارت نفت به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند و در شرایط سخت کاری کار می‌کنند، «نام آوران» گذاشته شد. این نام‌آوران، همان گمنامان نام‌آور افتخارآفرین کشور هستند. 

اکتشاف میدان نفتی نام‌آوران با پیشرفته ترین روش‌های اکتشافی انجام شده و آغاز کشف آن با ۳ حلقه چاه از سال ۹۵ شروع شده است.

حجم لایه قدیمی این میدان حدود ۳۱.۳ میلیارد بشکه بوده و حجم نفت جدید کشف شده حدود ۲۲ میلیارد بشکه است. ضریب بازیافت این لایه ۱۰ درصداست و حدود ۲.۲ میلیارد بشکه قابل استحصال است.

 این لایه نفتی که زیر میدان‌های مختلف است ، دومین مخزن بزرگ کشف شده بوده که مقدار برداشت از آن تابع تکنولوژی و فناوری است.

حسن روحانی رییس جمهور در تاریخ 19 آبانماه 1398 در جمع مردم یزد از کشف این میدان بزرگ نفتی خبر داده بود.
https://naftonline.ir/report/19340/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
جواد
سلام مدیریت اکتشاف خودش حفر کرد چاه ها رو ......و باز طبق معمول زحمت کشان ملی حفاری که کار اصلی را در سخت ترین شرایط کاری و رفاهی انجام دادند اسمی ازشون نیست . گمنامان واقعی این زحمت کشانند نه کارکنان اکتشاف
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
درود بر ملی حفاری که در بدترین شرایط کار میکنه و اسمی ازش نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
گروهبان پادوچیان
باز هم دکان بازار انتخابات! کل ذخایر قابل تولید به اندازه 2.2 میلیارد بشکه "اضافه" شده است . یعنی پس قبلا" هم اکتشاف شده بوده . نکته دوم : اگر از سال 1395 اکتشافش شروع شده چرا الان اعلام کردید؟!!! نهایت حفاری چندحلقه چاه توصیفی و اکتشافی چقدر زمان می برد؟ خب شما که اینجوری هستید لااقل تا دم کشیدن دیگ انتخابات صبر می کردید بعد اعلام می کردید
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد تقی
درود بر ملی حفاری که چرخه صنعت نفت را میچرتونه و مظلوم واقع شده
feedback
Iran, Islamic Republic of
تقی
خسته نباشید به بچه های اکتشاف مخصوصا ملی حفاری که اگر نبود چاهی هم حفر نمیشد حفاری با بدترین شرایط در حال کارکردن هستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید خان
کاملا درسته اگه حفاری نباشه تمام شرکت ها فلج می شوند در اصل کل ایر ان فلج میشه ..کی حاضر با این سخنی و مشقتی که حفاری داره بیاد کار کنه ...نه حقوق خوبی داره نه وضعیت غذایی خوبی داره نه خدمات رفاهی خوبی داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام همان طور که از مصاحبه آقای زنگنه ‌و توضیحات شما استخراج میگردد میزان ۳۱ میلیارد بشکه اکتشافات قبلی ‌مربوط به لایه های بالایی است ‌آنچه که کشف شده میدان نیست بلکه کشف لایه های زیرین به میزان ۲۲ میلیارد نفت در جاست با قابلیت ۲/۲ م بشکه نفت قابل استحصال لذا ارقام ابلاغی آقای رییس جمهور دقیق نیست زیرا اولا کل پتانسیل های کشف شده ‌ثبت شده قبلی را اعلام فرمودند به علاوه ذخایر اثباتی با میزان نفت در جا دو مقوله جداست اگر چه هر اتفاق مثبتی که در زمینه اکتشافات منابع زیر زمینی رخ دهد جای شکر دارد وباید از همکاران ارجمند دخیل در این فعالیت ارزشمند تشکر بعمل آورد وخدا قوتی گفت.لیکن بزرگ نمایی اینجنینی اگر نادانسته باشد جای سوال ‌اگر تبلیغاتی باشد محل اشکال است.
ضمنا این کار نتیجه تلاش پرسنل مظلوم نفتی است که هر روز تو سرشون میزنیم واقا بالا سر از بیرون برایشان میاوریم ونا کارامد خطابشان می‌کنیم ولی از ماحصل تلاششان نهایت بهره برداری سیاسی را به نفع خودمان مینماییم این شیوه چندین ساله مرسوم است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید خان
در تمام دنیا کار اصلی و کار پر زحمت و پر خطر توسط نیروهای حفاری انجام میشه و اگه حفاری نباشه هیچ بشکه نفتی نیست هیچ پولی نیست این پرسنل حفاری هستند که دوری از خانواده رو به جون میخرن سختی راهها رو تحمل میکنن نصف عمر خود را دور از خانواده میگذرونن بزرگ شدن بچه هایه خود رو نمی بینن در تمام دنیا بهترین حقوق و بهترین خدمات .بهترین پاداش ها و بهترین احترام برای پرسنل حفاری است اما در ایران بدبخت ترین و تو سری خور ترین پرسنل حفاری هستند حقوق و دستمزد پایین ترین نسبت به تمام شرکت هایه تابعه نفت است پتروشیمی ها که بیشتر خوراک خود را باید از نفت خام تهیه کنند و محصولات پتروشیمی تولید کنند حقوق بیشتر و مزایای بهتر می گیرن ..متاسفانه در مملکت ما پرسنل حفاری را به چشم برده نگاه می کنند و انسان های بی سواد ...اما بیشتر پرسنل حفاری دارای تحصیلات عالیه هستند ..واقعا مایه تاسف است در ایران که این‌چنین خیانت هایی به این قشر زحمت کش میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
حمید
زحمت کشان حفاری چقدر در حقتون ظلم شده و داره میشه کاری که شما انجام دادید به حساب دیگران نوشته میشه داداشش هم دیگران میگیرن فقط ظلمش در حق ماست آقایون اکتشاف شما چکار کردین ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
همانگونه که همگان آگاهی دارند، بدون حفر چاه امکان بررسی منطقه از وجود نفت امکان پذیر نمی باشد، که این امر زیر سایه زحمت زحمتکشان حفاری که بی دریغ و بدون هیچ چشمداشتی و البته با بی توجهی مدیران و اراشد بالادستی وزارت نفت بوده، صورت پذیرفته که در نهایت با کم لطفی نمایان ایشان، افتخار و سربلندی آن برای صاحبان منسب تمام شدا است. لطفا فراموش نشود که شغل ما به مانند جهادگر در خط مقدم کمتر نیست!! التماس توجه..
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدتقی
کارکنان ملی حفاری کار اصلی را در صنعت نفت انجام میده اگه ملی حفاری نباشه صنعت نفتی هم وجود نداره تا چاهی حفر نشه نفتی هم نیست و شرکت ملی حفاری به عنوان بزرگترین شرکت حفاری این وظیفه را انجام میده در بدترین شرایط کاری و اقماری.....البته اکتشاف و بقیه هم زحمت میکشند ولی ملی حفاری همیشه گمنام هست....
feedback
Iran, Islamic Republic of
تقی
خسته نباشید به همه تلاشگران صنعت نفت... ولی واقعا کارکنان ملی حفاری مظلوم واقع شدند تا چاهی حفر نشه بقیه صنعت نفت هم وجود نداره و همه حفاری ایران هم دست ملی حفاریه که گمنام واقع شدند...درود بر شرف کارکنان زجمت کش و گمنام ملی حفاری
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
درود بر کارکنان ملی حفاری که مظلوم واقع شدند ملی حفاری در بدترین شرایط در حال حفاری هست و چرخه صنعت نفت با حفاری میچرخه....اگر اکتشافی هست درسته اکتشاف هم زحمت میکشه ولی تا ملی حفاری هم نباشه چاهی حفر نمیشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سروش
با سلام خدمت تمامی تلاش گران صنعت نفت بخصوص شرکت ملی حفاری ایران که پیشقدم و کلید فتح میادین نفت وگاز کشور عزیزمان ایران میباشد.
بی شک برای هیچ کس از پرسنل صنعت نفت ما پوشیده نیست که تمامی پرسنل با غیرت و دانش خودشون پای کار هستند و با تمام کمبودها همچنان درحال به حرکت در آوردن چرخ عظیم صعنت نفت میباشند که رگ حیاتی تقتصاد مملکت است.ولی فراموش نکنیم که تنها ترین و مظلوم ترین شرکت در تمامی مجمعوعه وزارت نفت شرکت ملی حفاری ایران میباشد که سالهاست مورد بی مهری وزارت قرار گرفته و در سخت ترین شرایط به سر میبره.با تمام این اوضاع و احوال دست تک تک پرسنل خدوم شرکت ملی حفاری ایران را باید بوسید و خسته نباشید گفت بابت خدمات شایانشان در صنعت نفت ایران.لازم به ذکر است که حفارهای یاد شده در کشف این میدان(البته این میادین یکپارچه سازی شده اند) با حضور و همت والای پرسنل خدوم شرکت ملی حفاری ایران صورت گرفته است.باشد که روزی مسئولان محترم وزارت نفت و دولت قدر شناس تمامی زحمات شیر مردان شرکت ملی حفاری باشند.
0