تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
وزیر نفت با تاکید بر اینکه این اکتشاف با پیشرفته ترین روش‌های اکتشافی انجام شده و آغاز کشف آن با ۳ حلقه چاه از سال ۹۵ شروع شده است، اظهار داشت: حجم لایه قدیمی این میدان حدود ۳۱.۳ میلیارد بشکه بوده و حجم نفت جدید کشف شده حدود ۲۲ میلیارد بشکه است.
جزییات کشف میدان نفتی در استان خوزستان تشریح شد | نفت آنلاین
جزییات کشف میدان نفتی در استان خوزستان تشریح شد | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ امروز بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست خبری درباره جزئیات کشف میدان بزرگ نفتی جدید در استان خوزستان گفت: این میدان یکی از عظیم ترین میادین نفتی است که در تاریخ ایران کشف شده است. ما قبلا در این مناطق میادینی مانند منصوری، سوسنگرد و ... داشتیم و حالا زیر این میادین یک لایه نفتی جدید کشف کردیم.

وزیر نفت افزود: در فاصله بین این میادین نفتی در وسعتی به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و در عمق ۳۱۰۰ متری یک لایه نفت دار به اندازه ۸۰ متر کشف کردیم که به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه حجم دارد و البته امکان گسترش این میدان به جنوب غربی و شرقی هم وجود دارد. اسم این مخزن را به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند و در شرایط سخت کاری کار می‌کنند، «نام آوران» گذاشته‌ایم. این نام‌آوران، همان گمنامان نام‌آور افتخارآفرین کشور هستند. 

زنگنه با تاکید بر اینکه این اکتشاف با پیشرفته ترین روش‌های اکتشافی انجام شده و آغاز کشف آن با ۳ حلقه چاه از سال ۹۵ شروع شده است، اظهار داشت: حجم لایه قدیمی این میدان حدود ۳۱.۳ میلیارد بشکه بوده و حجم نفت جدید کشف شده حدود ۲۲ میلیارد بشکه است. ضریب بازیافت این لایه ۱۰ درصداست و حدود ۲.۲ میلیارد بشکه قابل استحصال است.

وزیر نفت اضافه کرد: ما تمام اهتمام خود را برای افزایش ضریب بازیافت این لایه نفتی صرف میکنیم. این لایه نفتی که زیر میدان‌های مختلف است ، دومین مخزن بزرگ کشف شده بوده که مقدار برداشت از آن تابع تکنولوژی و فناوری است.

زنگنه با تاکید بر اینکه در کشف این لایه نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نقش ویژه‌ای داشت، گفت: برای توسعه این لایه ما فعلا برنامه جداگانه‌ای نداریم و توسعه این میدان در قالب توسعه میادین جفیر و منصوری پیگیری می‌شود.
https://naftonline.ir/news/19338/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0