تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
رییس جمهور :کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.
جزییات کشف میدان بزرگ نفتی از زبان رییس جمهور | نفت آنلاین
جزییات کشف میدان بزرگ نفتی از زبان رییس جمهور | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین , دکتر حسن روحانی در جمع مردم یزد با اعلام خبری خوش به مردم ایران، از اکتشاف یک میدان بزرگ جدید نفتی خبر داد و افزود: کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.

وی تصریح کرد: این ‌یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ادامه داد ‌و 2 هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است و 80 متر عمق دارد و نفت ‌53 میلیارد بشکه است.

روحانی گفت: این نشان آن است که ما کشور ثروتمندی داریم و علی‌رغم دشمنی‌های آمریکا به کاخ سفید اعلام می‌کنیم که به کوری چشم همه دشمنان ملت ایران، در آن ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کرده و به ملت ایران فشار آوردید، کارگران و مهندسان عزیز‌مان توانستند 53 میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این میدان نفتی مهم نحوه و ضریب بازیافت است که از این میزان چه مقدار می‌توانیم خارج کرده و بفروشیم، گفت: اینجاست که دانش و تکنولوژی حرف می‌زند و اگر یک درصد بازیافت نفتی این میدان افزایش یابد، درآمد نفتی ما 32 میلیارد دلار اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: آنهایی که در سال‌های اخیر مرتب می‌گویند شرکت‌های خارجی نباید وارد کشور شوند، ما باید از فناوری‌های پیشرفته جهان استفاده کنیم و هر کجای دنیا علم و فناوری باشد باید استفاده کنیم.

روحانی افزود: اگر ضریب بازیافت این میدان 10 درصد باشد یعنی 320 هزار میلیارد درآمد ماست و اگر ضریب ما بیشتر شود، درآمد بیشتری به دست می‌آوریم؛ بنابراین ما باید با علم، دانش و تکنولوژی مردم را ثروتمند کرده و راه و مسیر درست را مشخص کنیم.
https://naftonline.ir/news/19315/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Thailand
جاسم
امیدوارم چیزی هم گیر ما خوزستانیها بیاید
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین مافی
۵ میلیون بدهی دارم تو کشور ثروتمند کسی هست وام بده مشکلم حل بشه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرزانه
خیلی می تونیم نفت بفروشیم، الان مفت مفت میدیم به اینو اون و جاش جنس بنجل و دور ریختنی می گیریم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
امیدوارم هیچ نفتی توی ایران کشف نشه زیرا سهم ما از این هم ثروت هیچ است و فقط کیسه یه عده پرتر می شه در حالی که از داشتن یک شغل معمولی محروم هستیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اگر نفت تولید نشه ازکجا می اورید بخورید واین بهر الهی است وکشور من وتو فرهنگ استفاده کردن راندارند
0