کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی خبر داد :

کشف یک میدان جدید نفتی ‌با حجم مخزن ۵۳ میلیارد بشکه نفت

19 آبان 1398 ساعت 11:42

رییس جمهور :کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.


به گزارش نفت آنلاین , دکتر حسن روحانی در جمع مردم یزد با اعلام خبری خوش به مردم ایران، از اکتشاف یک میدان بزرگ جدید نفتی خبر داد و افزود: کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.

وی تصریح کرد: این ‌یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ادامه داد ‌و 2 هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است و 80 متر عمق دارد و نفت ‌53 میلیارد بشکه است.

روحانی گفت: این نشان آن است که ما کشور ثروتمندی داریم و علی‌رغم دشمنی‌های آمریکا به کاخ سفید اعلام می‌کنیم که به کوری چشم همه دشمنان ملت ایران، در آن ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کرده و به ملت ایران فشار آوردید، کارگران و مهندسان عزیز‌مان توانستند 53 میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این میدان نفتی مهم نحوه و ضریب بازیافت است که از این میزان چه مقدار می‌توانیم خارج کرده و بفروشیم، گفت: اینجاست که دانش و تکنولوژی حرف می‌زند و اگر یک درصد بازیافت نفتی این میدان افزایش یابد، درآمد نفتی ما 32 میلیارد دلار اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: آنهایی که در سال‌های اخیر مرتب می‌گویند شرکت‌های خارجی نباید وارد کشور شوند، ما باید از فناوری‌های پیشرفته جهان استفاده کنیم و هر کجای دنیا علم و فناوری باشد باید استفاده کنیم.

روحانی افزود: اگر ضریب بازیافت این میدان 10 درصد باشد یعنی 320 هزار میلیارد درآمد ماست و اگر ضریب ما بیشتر شود، درآمد بیشتری به دست می‌آوریم؛ بنابراین ما باید با علم، دانش و تکنولوژی مردم را ثروتمند کرده و راه و مسیر درست را مشخص کنیم.


کد مطلب: 19315

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19315/کشف-یک-میدان-جدید-نفتی-با-حجم-مخزن-۵۳-میلیارد-بشکه-نفت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir