تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
نماینده بخشی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور:

شرکت های پیمانکاری توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند

یک فعال صنفی خواستار تصویب هرچه سریع‌تر طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی شد.
طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
رامین اناری (نماینده بخشی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور) در ارتباط با ایراد مجمع تشخیص به طرح ساماندهی استخدام گفت: بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به طرح ساماندهی رای مثبت داده‌اند و این طرح هم‌اکنون در انتظار تایید شورای نگهبان است.

او افزود: علت ورود دوباره‌ی مجمع تشخیص مصلحت به این مساله را نمی‌دانیم؛ اما موضوع این است که نمایندگان مجلس بایستی از طرح مصوب خود دفاع کنند و اجازه ندهند خدای ناکرده ماهیت طرح عوض شود.

به گفته‌ی اناری، طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.

این فعال کارگری در مذمت این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های پیمانکاری هیچ حق و حقوقی برای کارگران خود به رسمیت نمی‌شناسند؛ نظام طبقه بندی و رتبه بندی در این شرکت‌ها مفهومی ندارد و لذا دکتر و دیپلمه در کنار هم کار مشابهی انجام می‌دهند و بعضا حقوق مشابهی می‌گیرند؛ بعضاً  اساسنامه این شرکت‌ها را که مطالعه می‌کنی همه فن حریفند و در هر زمینه‌ای ورود کرده و آمادگی فعالیت دارند!

او تاکید می‌کند: با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!
https://naftonline.ir/news/28974/
منبع : خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Russian Federation
جواد
آقای رامین اناری نماینده بخش کارکرا شرکتی نیست نماینده تمام کارگرا شرکتی خداخیرش بده با این کارش تاعمرداریم دعاش میکنیم چون ازقشر کارگر دفاع کرده
feedback
Iran, Islamic Republic of
برده نوین
با همچنین مسئولین هیچ وقت همچنین طرحها اجرا نمیشود چون منافع شون در این کارهاست دیگر بیسواد ترین شخص این رو میداند با تحقیق ساده کی پیمانکار رو ایجاد کرد و چه کسانی بزرگترین پیمانکار و حامی پیمانکار در نفت و تاسیسات نفتی میباشد ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
اسماعیل
سلام مجلس ونمایندگان مردم وقتی این طرح را مورد تایید قرار دادن شورای نگهبان نمی تواند تاییدیه مجلس را نادیده بگیرد مخالفین از اول انقلاب بنام واسطه مثل زالو خون کارگر بلعیدن دیگه بسه مردم هوشیارند
feedback
Iran, Islamic Republic of
خواهان
کاسه صبر ما لبریز شده، وای به روزی که این طرح تایید نشه
feedback
Romania
سلام چنین ادعایی صادق نیست شاید درصد بسیار کمی باشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
پرسنل نفت / حفاری
چرا به جای دفاع از نیروی کار …
اینهمه سینه سپر پیمانکاران میکنن
الله و اعلم
آخه اگه هر کسی که دلسوز کشور باشه درک میکنه نیروی که به دور از دغدغه باشه ۱۰۰ درصد راندمان کارش و دلسوزیش به کارش بیشتره و در کل کار و اقتصاد کشور بهتره
0