تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد:

افزایش کرایه نفتکش‌ها در خلیج فارس

مالکان نفتکشها کرایه حمل نفت در مسیر خاورمیانه به چین را در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی که فضای منطقه را متشنج کرد، افزایش داده‌اند.
افزایش نرخ کرایه نفتکش ها در خلیج فارس | نفت آنلاین
افزایش نرخ کرایه نفتکش ها در خلیج فارس | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ کارگزاران و معامله‌گران نفت در آسیا به بلومبرگ گفتند کرایه مسیر خاورمیانه به چین در برخی از موارد حداقل ۱۴ درصد نسبت به سفارشهای قبلی افزایش داشته است و مالکان به دنبال دریافت نرخ بالاتری برای ورود نفتکشها و بارگیری محموله های نفتی در منطقه خلیج فارس هستند.

افزایش هزینه‌های حمل نفت در این مسیر مهم نشان می‌دهد چطور التهابات ژئوپلیتیکی در منطقه روی زنجیره تامین جهانی نفت تاثیر گذاشته است. تحولات اخیر جدیدترین شوک به بازار حمل نفت است که سال میلادی گذشته از تحریمهای آمریکا علیه شرکت‌های کشتیرانی چینی و حمله به نفتکشها در نزدیکی تنگه هرمز ملتهب شد. این اواخر نرخ حمل محموله های نفتی به دلیل مقررات دریایی جدید که استفاده از سوخت‌های پاک را الزامی کند، افزایش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آسیا که بزرگترین منطقه واردکننده نفت در جهان است، با وجود تلاش پالایشگاههای کره جنوبی، ژاپن و هند برای متنوع کردن منبع وارداتشان، همچنان برای تامین نفت وابستگی بالایی به خاورمیانه دارد. عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی که سه تولیدکننده بزرگ اوپک هستند ماه میلادی گذشته بیش از ۱۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده و نفت مورد نیاز پالایشگاههای داخلی و جهان را تامین کردند.
https://naftonline.ir/news/19850/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0