تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین هشدار داد در صورت ادامه خرید نفت از ایران با تحریم مواجه خواهد شد.
خرید نفت چین از ایران | نفت آنلاین | تهدید آمریکا
خرید نفت چین از ایران | نفت آنلاین | تهدید آمریکا
به گزارش نفت آنلاین به نقل از فاکس بیزینس، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با بیان اینکه کشورش در حال رایزنی با چین در خصوص مساله نفت ایران است افزود: ما اکنون درآمدهای ( صادرات) نفت ایران را ۹۵ درصد کاهش داده‌ایم و اکنون آنها تنها به مقدار کمی درآمد نفتی دسترسی دارند.

وی افزود: بخش بزرگی از این درآمد باقی مانده مربوط به چین است. من با مقامات چینی به گفتگو نشسته‌ام و آنها هیاتی را برای دیدار با ما و صحبت در این خصوص فرستاده‌اند.

منوچین در ادامه سخنانش مدعی شد که همه شرکت‌های دولتی چین خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و خزانه‌داری آمریکا از نزدیک با طرف چینی برای توقف کامل فعالیت‌های اضافه در حوزه نفتی همکاری دارد.

منوچین با اشاره به این که هدف دولت ترامپ، به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران برای جلوگیری از تامین مالی آنچه که وی آن را فعالیت‌های بد نامید است، هشدار داد که چین و حتی کشورهای اروپایی ممکن است به خاطر مساله نفت ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

وی ادامه داد: چین به مانند هر کس دیگری یکی از مخاطبان تحریم‌ها است. ما برخی از شرکت‌های کشتیرانی آنها را که درگیر خرید نفت ایران بودند تحریم کردیم و به اعمال تحریم بر ضد چین یا هر کس دیگری در جهان که با آنها تجارت کند ادامه می‌دهیم.

وی با خط و نشان کشیدن برای اروپایی‌ها نیز گفت: آنها می‌توانند با خطر تحریم‌های ثانویه مواجه شوند.

منوچین با نام بردن از فرانسه به این کشور هشدار داد که می‌تواند هدف تحریم‌های ثانویه ( تحریم به دلیل ارتباط با طرفی که قبلا تحریم شده) قرار گیرد.
https://naftonline.ir/news/19871/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0