تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام مدعی اعزام شمار نامشخصی از نیروهای تیپ هوابرد آمریکا به سفارت این کشور در بغداد و جایگزین شدن با تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در این مکان شد.
نیروهای هوابرد آمریکا به بغداد اعزام شدند
به گزارش نفت آنلاین ؛  سخنگوی سنتکام چهارشنبه‌شب به وقت تهران از جایگزین شدن بخشی از نیروهای تیپ ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا در کویت با تفنگداران دریایی این کشور مستقر در سفارت ایالات متحده در عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه «استرایپس» به گفته سخنگوی سنتکام این نیروها که همراه با شدت گرفتن اوضاع در خاورمیانه به سرعت وارد منطقه شدند، بزودی در سفارت آمریکا در بغداد مستقر می‌شوند.

نیروهای تیپ ۸۲ هوابرد آمریکا قرار است جایگزین ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا مستقر در سفارت این کشور در بغداد شوند.

سخنگوی سنتکام به دلایل امنیتی به زمان اعزام این نیروها به بغداد و تعداد آن‌ها اشاره‌‌ای نکرد. گفته می‌شود حضور این نیروها برای تقویت تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد است. به گفته مقامات پنتاگون، بقیه  نیروهای تیپ هوابرد آمریکا در کویت باقی خواهند ماند.

معترضان عراقی چندی قبل در واکنش به حمله هوایی آمریکا به نیروهای سازمان الحشد الشعبی، برابر این سفارت تظاهرات کردند و برخی از ورودی‌های آن را به آتش کشیدند.
معترضان عراقی بعد از درخواست دولت عراق اطراف سفارت ۴۲ هکتاری آمریکا را ترک کردند و در آن سوی رودخانه دجله مستقر شدند.

تنش بین ایران و آمریکا در هفته‌ گذشته به دنبال حمله تروریستی آمریکا به خودروی حامل سپهبد قاسم سلیمانی و شهادت وی و برخی دیگر و متعاقب  آن ضربه موشکی ایران به پایگاه نظامی «عین الاسد»  محل استقرار نیروهای ایالات متحده به اوج خود رسید.
 
https://naftonline.ir/news/19902/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0