تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
به دنبال تشدید تنش ها در خاورمیانه و تهدید ترامپ برای وضع تحریم ها علیه عراق قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه از ۷۰ دلار فراتر رفت.
افزایش قیمت نفت در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی | نفت آنلاین
افزایش قیمت نفت در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از رویترز، در حالی که تنش ها بین ایران و آمریکا به شکل بی سابقه ای افزایش یافته و ترامپ تهدید کرده که تحریم هایی را علیه عراق وضع کند، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از 2 درصد افزایش داشت و نفت برنت به بالای 70 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 67 سنت معادل 2.4 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی روز جمعه به 70 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و 34 سنت معادل 2.1 درصد افزایش به 64 دلار و 39 سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت خام آمریکا تا 64 دلار و 44 سنت بالا رفته بود.

پس از شهادت سردار سلیمانی در بغداد که توسط آمریکا انجام گرفت، قیمت نفت در روز جمعه بیش از 3 درصد افزایش یافته بود و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

ترور سردار سلیمانی نگرانی ها از گسترش درگیری در خاورمیانه و احتمال اختلال در عرضه نفت این منطقه که حدود نیمی از تولید نفت جهان را بر عهده دارد افزایش داده است.

روز یکشنبه ترامپ تهدید کرد که اگر نیروهای آمریکایی وادار به ترک عراق شوند، تحریم هایی را علیه دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک وضع خواهد کرد. بغداد پیشتر خواستار خروج نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از خاک عراق شده بود.

آیهام کامل، تحلیلگر موسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت، شهادت سردار سلیمانی «موجب ایجاد چرخه ای طولانی از تقابل منطقه ای می گردد و ریسک فراوانی را متوجه دارایی های امریکا و زیرساخت های انرژی خاورمیانه می سازد.»

«هرچند جنگ تمام عیار بعید است رخ دهد، اما ریسک رویارویی محدود بالاست. این رویارویی احتمالا شامل حملات ایران به اهداف آمریکایی در منطقه و درگیری دریایی مستقیم بین ایران و آمریکا خواهد بود.»
https://naftonline.ir/news/19827/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0