تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در عملیات شهید سلیمانی ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند، گفت: می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند.
فرمانده هوافضای سپاه:ده‌ها نفر در حمله موشکی به «عین الاسد» کشته شده‌اند.
فرمانده هوافضای سپاه:ده‌ها نفر در حمله موشکی به «عین الاسد» کشته شده‌اند.
به گزارش نفت آنلاین ؛ سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات موشکی شهید سلیمانی بر علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی, آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم, اگر چه  حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-130 حمل شده اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند از آنجایی که شرایط تغییر می کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آمادگی آمریکایی‌ها برای این حمله، گفت: آمریکایی ها خودشان هم اعلام کردند که چند روز در آماده باش کامل بودند وقبل از عملیات ۱۲ فروند هواپیمای آنها شامل ۷ فروند MQ-9 که کار شناسایی، مراقبت و رزمی انجام می‌دهد و ۶-۷ فروند هم هواپیمای باسرنشین شان و خودشان با نگرانی منتظر بودند. ما تصور می‌کردیم که گارد حمله می‌گیرند، اما دیدیم منتظر سیلی بودند و وقتی سیلی را خوردند قدری آرامش گرفتند.

سردار حاجی زاده با اشاره به آمادگی نیروی هوافضای سپاه برای رویارویی با آمریکا، عنوان کرد: ما ۱۳ فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کردیم اما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم، و از آنجایی که فکر می‌کردیم این درگیری در صورت خویشتنداری نکردن دو طرف، ۳ روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد، برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

وی گفت: همه موشک ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر هم به سمت موشک های ما شلیک نشد با وجودیکه آمریکایی ها تعداد زیادی هواپیما در پرواز داشتند، نتوانستند مقابله کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ظرف ساعت اولیه توانستیم پایگاه هایی که در ترور شهید سلیمانی مشارکت داشتند را شناسایی کنیم که در این عملیات پایگاه‌های تاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اولین گزینه ما برای مقابله و شروع این انتقام، انتخاب پایگاه التاجی بود و بعنوان گزینه اول انتخاب شد، منتهی در ادامه کار که ساعاتی قبل از عملیات بود، هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم.

وی افزود: به دلیل اینکه پایگاه التاجی نزدیک کاظمین و مشترک بین عراقی ها و آمریکایی ها بود و نگران این بودیم که ضربات موشکی و انفجار سرجنگی ها برای مردم غیرنظامی مزاحمت‌هایی ایجاد کند، به همین دلیل منصرف شدیم و پایگاه عین‌الاسد که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و شاید منطقه است را انتخاب کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: این پایگاه ۱۷۰کیلومتر با بغداد فاصله دارد و اهدافی را هم که انتخاب کردیم در واقع برای ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا و مرکز کنترل فرماندهی آمریکایی ها و ضربه زدن به یگان های عمده پهپادی و بالگردی آمریکایی‌ها بود.

سردار حاجی زاده گفت: در طراحی که انجام دادیم یک موج را بعنوان موج اول عملیات طراحی کردیم؛ برای ادامه این عملیات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممکن بود تهاجم ما در عراق محدود شود و یا ممکن بود حتی به پایگاه های دیگر آمریکا در منطقه گسترش پیدا کند.

وی افزود: در این عملیات از موشک فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و موشک قیام با برد ۷۰۰ کیلومتر استفاده کردیم، همچنین ۱۵ دقیقه بعد از عملیات یک عملیات جنگ الکترونیک بزرگ انجام شد و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای لحظاتی از کنترل آنها خارج شدند و این اقدام ضربه روحی بزرگی به آنها زد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد که نمی توانیم برای آن حدی قائل شویم، طبیعتا در ازای خون بهای آنها؛ ضربه زدن به پایگاه های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد و خون بهای واقعی آنها همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: طبیعتا همه ملت ها و گروه های مقاومت که برای اخراج آمریکایی ها تلاش خواهند کرد، امیدواریم که دولت ها نیز پیش قدم بشوند، همانطور که دولت عراق و پارلمان این کشور طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، سایر کشورها نیز پیش قدم بشوند، در غیراین صورت ملت ها به زور ضرب آمریکایی ها را از منطقه اخراج می کنند.

وی گفت: ما در عملیات های گذشته که در مقابل گروه های تروریستی مشابه داعش انجام دادیم توقع مقابله نداشتیم ولی طبیعتا در عملیات شهید سلیمانی مقابل ما آمریکایی ها بودند، پایگاه های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم تیری به سمتشان شلیک نشده بود، با این اوصاف توقع مقابله بود و خود را برای یک نبرد آمده کرده بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم که با خویشتن داری آنها جنگ ادامه پیدا نکرد.

ادامه دارد ...
https://naftonline.ir/news/19849/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0