تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
واکنش معاون اسبق وزیر نفت نسبت به یاوه گویی آمریکا:

غلط می‌کنید پالایشگاه‌های ما را نابود کنید

معاون اسبق وزیر نفت گفت: در جنگ تحمیلی در حالی‌ که به دفعات پالایشگاه‌های ما توسط هواپیماهای مدرن آمریکایی مورد حمله قرار گرفت اما تولید فرآورده هیچکدام از پالایشگاه‌های ما متوقف نشد.
ضیغمی:غلط می‌کنید پالایشگاه‌های ما را نابود کنید | نفت آنلاین
ضیغمی:غلط می‌کنید پالایشگاه‌های ما را نابود کنید | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ علیرضا ضیغمی معاون اسبق وزیر نفت و مدیر عامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به ادعاهای سناتورهای آمریکایی مبنی بر نابود کردن پالایشگاه‌های ایران گفت: بنده در زمان جنگ تحمیلی نیز در صنعت نفت این کشور مشغول به خدمت بودم.

در آن زمان نیز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به همراه کشورهای منطقه مثل عربستان از صدام حمایت می‌کردند و انواع امکانات جنگی را در اختیار او می‌گذاشتند تا پالایشگاه‌ها و تجهیزات ما را مورد حمله قرار دهند اما در آن زمان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: البته نیروهای صدام با حمایت کامل آمریکایی‌‎ها برخی مناطق نفتی ما را بمباران کردند ولی نتیجه‌ای نگرفتند و پالایشگاه‌های ما در مدار بودند. حالا هم ترامپ و برخی سناتورهای آمریکایی ادعا کرده‌اند که پالایشگاه‌های ما را نابود می‌کنند که اولا باید گفت غلط می‌کنید؛ ثانیا این حرف‌ها یک شعار توخالی است تا بتوانند بر عزم و اراده ما برای انتقام خون شهید قاسم سلیمانی خلل وارد کنند.

ضیغمی همچنین افزود:‌ در جنگ تحمیلی امکانات ما در صنعت نفت بسیار بسیار محدود بود و علیرغم محدودیت امکانات، حتی یک روز هم تولید و صادرات نفت و تولید فرآورده ما متوقف نشد. در حالی‌ که به دفعات پالایشگاه‌های ما توسط هواپیماهای مدرن آمریکایی مورد حمله قرار گرفت اما نتوانستند در کار ما خلل جدی وارد کنند. بنابراین این ادعاها همه توخالی و لاف‌زنی است.

*در جنگ تحمیلی علیرغم بمباران دشمن، تولید فرآورده پالایشگاه‌های ما متوقف نشد

معاون سابق وزیر نفت اظهار داشت: حالا شما فرض کنید که جرئت داشتند و حملاتی هم به پالایشگاه‌های ما انجام دادند، کارکنان و مهندسین ما در صنعت نفت به طور کامل از لحاظ فنی و مهندسی آمادگی دارند تا با روحیه جهادی وارد عمل شده و خسارات ایجاد شده را در اسرع وقت ترمیم کنند. مطمئن باشید نیروهای مومن و انقلابی صنعت نفت اجازه نخواهند داد که در تولید نفت و فرآورده‌های نفتی خلالی وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: در زمان دفاع مقدس ما توان کنونی را در ساخت داخلی تجهیزات صنعت نفت نداشتیم و آن زمان با امکانات محدود کارهای بازسازی را انجام می‌دادیم. به برخی از مناطق ما بیش از 40 بار حمله نظامی شد و تجهیزات ما بمباران شدند اما در کمتر از 48 ساعت بازسازی‌ها انجام می‌شد و مراکز ما آماده فعالیت می‌شدند.

ضیغمی تاکید کرد: ما در آن زمان تمامی پیش‌بینی‌ها را انجام داده بودیم و در صورتی که تجهیزاتی آسیب می‌دید؛ فوری تجهیزات جدید جایگزین می‌شد. شما فکر نکنید که از بین بردن یک پالایشگاه به این راحتی است. اگر به این راحتی بود در زمان جنگ این کار را می‌کردند که نتوانستند.

معاون سابق وزیر نفت در پابان گفت: در زمان جنگ تحمیلی صادرات نفت‌مان استمرار داشت. حتی آن زمان هجمه‌ی رسانه‌ای انجام می‌دادند تا اینگونه وانمود کنند که ایران دیگر نمی‌تواند نفتی صادر کند چون پالایشگاه‌هایش نابود شده است.

اما ما به خریداران نفت خبر می‌دادیم که روند تولید و فروش نفت ایران استمرار دارد. هیچ زمانی در آن 8 سال تولید و فروش نفت و همچنین تولید فرآورده هیچکدام از پالایشگاه‌های ما متوقف نشد و الان هم این ادعاهای آمریکایی‌ها صرفا برای جوسازی رسانه‌ای است.
https://naftonline.ir/news/19828/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0