تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی امروز، دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه)، از محل تعمیر شناورهای ابوذر کلاس ۱۲۰۰ و ۱۱۸ در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس (ایزوایکو) بازدید کرد.
حسین شیوا | نفت آنلاین
حسین شیوا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی امروز، دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه)، از محل تعمیر شناورهای ابوذر کلاس ۱۲۰۰ و ۱۱۸ در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس (ایزوایکو) بازدید کرد.حسین شیوا، مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریای در این بازدید بیان کرد: بازدیدهای پیشین از یاردها (خرمشهر و عسلویه) و برنامه‌های حوزه توسعه بازار که در سه ماه گذشته انجام شده است هنگامی اثربخش می‌شود که برنامه آماده‌سازی و نوسازی ناوگان دریایی احیا شود؛ بنابراین سه‌ ضلع پویای توسعۀ تأسیسات دریایی شامل «بازاریابی صنعتی، تقویت یاردها و کارخانه‌های ساخت؛ و نوسازی، تعمیر و نگهداری ناوگان راهبردی فراساحل» است.
 
وی افزود: آمادگی ناوگان منحصربه‌فرد این شرکت در نصب پایانه‌های نفتی و تأسیسات فراساحلی نفت و گاز برای خدمات تجاری شرکت ضروری و حیاتی است؛ ازاین‌رو بازدید شناورهای در حال تعمیر و مراقبت‌های فنی برای شتاب‌بخشی به این فرایند صورت گرفت؛ همچنین تلاش خواهد شد برخی موانع گزارش شده در جریان بازدید، رفع شوند.
 
 شیوا در اهمیت شناورهای مذکور که در نصب سازه‌های طرح‌های نفتی و گازی فراساحلی پیش رو همچون منطقه نفتی فروزان نقش‌آفرینی خواهند کرد، گفت: خوشبختانه بازدید امروز مؤید آن است که تعمیرات شناورهای مختلف در کشور به شکل بومی و با تکیه بر توان داخلی انجام می‌شود؛ این موضوع برای شرکت تأسیسات دریایی و صنایع نفت و گاز مسرت‌بخش است.
حسین شیوا
بازدید دکتر شیوا از روند تعمیر و نگهداری کشتی‌های تأسیسات دریایی
 
 شیوا ادامه داد: مدیران ناوگان و تکنسین‌های آن نیز سرمایه محسوب می‌شوند و بنابراین به‌طور حتم بهبود مسائل معیشتی این عزیزان اهمیتی هم‌ردیف با توسعه‌های فنی دارد.
 
 در این برنامه بازدید جمعی از مدیران تأسیسات دریایی نیز حضور داشتند؛ مدیران و تکنسین‌های شناورها ضمن تشریح آخرین وضعیت فنی و اقدامات در حال انجام و گزارش محدودیت‌ها، نسبت به بهبود فرایندهای پرداختی در چند ماه گذشته ابراز رضایت کردند و توسعه در این زمینه را خواستار شدند.
 
 پیشتر مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در روز چهارشنبه (ششم دی‌ماه) در بازدید از یارد صنعتی خرمشهر، ظرفیت ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز (مانند جکت، عرشه، گوی شناور، مخازن تحت‌فشار، ذخیره و نگهداری میعانات و تجهیزات پتروشیمی) در بخش‌های خشکی و فراساحلی این مجموعه را مطلوب ارزیابی و بر شتاب‌بخشی طرح‌های در حال اجرا از جمله جکت سکوی میدان نفتی رسالت تأکید کرد.
 
 شیوا پیش از این هم در بازدید از یارد صنعتی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرده بود: اولویت، جذب منابع و شتاب‌بخشی به تکمیل طرح‌های در حال اجرا و بازاریابی داخلی و منطقه‌ای برای صدور خدمات فنی و مهندسی است.

 
https://naftonline.ir/news/29519/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0