تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

موزه نفت هویت صنعت نفت جنوب است

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: موزه نفت هویت صنعت نفت جنوب است و نقش شایانی در نمایش حماسه کارکنان نفت در دوران شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس دارد.
موزه نفت هویت صنعت نفت جنوب است
به گزارش نفت آنلاین،  مهندس سعید آتش بار در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب در غرفه موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که تا حدودی نفت در حوزه تاریخ مظلوم واقع شده در تلاش هستیم با برپایی چنین موزه‌هایی بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها از جمله موزه مسجدسلیمان، باغ خرم کوشک و دارخویین نقش نفت در تاریخ به مردم نشان دهیم.
 
آتش بار با تاکید بر عدم غفلت از تاریخ تمام مناطق نفتی کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه‌های صنعت نفت غرفه‌ای تحت عنوان موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز طراحی کردیم و از آنجایی که این موزه برای اولین بار در حال برگزاری است نمی‌توان گفت یک موزه کامل و جامع است با این حال این موزه در کناره غرفه‌های صنعتی یک حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشته است و هدف آن آشنایی با بخشی از هویت تاریخی صنعت نفت خوزستان است که در آن برخی از اسناد و اقلام و اشیا دارای جنبه تاریخی در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.
 
وی با اشاره به استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این موزه ادامه داد: در حالی سومین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز سپری شد که بازدیدکنندگان اقبال خوبی به غرفه‌ی موزه‌ها و اسناد مناطق نفت خیز نشان دادند لذا از همه مدیران و صنعتگران دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند چرا که یک سیر تاریخی در صنعت نفت را نمایش می‌دهد و دارای ارزش بصری است.
 
به گفته ی وی، نفت بخشی از هویت خوزستان است که در این موزه سعی شده نقش نفت در حوزه‌های مختلف از جمله، تاریخ، سیاست و جنگ نمایش داده شود.
 
رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه کرد: از آنجایی که تا حدودی نفت در حوزه تاریخ مظلوم واقع شده در تلاش هستیم با برپایی چنین موزه‌هایی بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها از جمله موزه مسجدسلیمان، باغ خرم کوشک و دارخویین نقش نفت در تاریخ را نشان دهیم.
https://naftonline.ir/news/29401/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0