تاریخ انتشارشنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
بعلت مشارکت مؤثر شرکت ملی حفاری در مهار فوران چاه شادگان ۱ انجام شد:

قدردانی علیرضا دانشی از شرکت ملی حفاری ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نامه‌ای به‌ مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، از همیاری و مشارکت مؤثر متخصصان و کارکنان عملیاتی این شرکت در مهار فوران چاه شادگان ۱ قدردانی کرد و تلاش آنان را ارج نهاد.
قدردانی دانشی از شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
قدردانی دانشی از شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نامه‌ای به حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به همکاری و پشتیبانی ارزشمند متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با همراهی متخصصان این شرکت در انجام عملیات مهار چاه شماره یک شادگان نوشت: سرعت عمل در انجام این عملیات بدون شک از مهم‌ترین درس‌آموخته‌های کشور در حوزه صنعت نفت و گاز است.
 
دانشی در ادامه افزود: این موفقیت نشان‌دهنده تخصص و تجربه بالای همکاران شرکت ملی حفاری در مهار فوران چاه‌های نفت و گاز در خاورمیانه نسبت به شرکت‌های رقیب است‌.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب علیرضا دانشی
 
بر اساس این گزارش، در همکاری و همیاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان که در مدار تولید قرار داشت و شامگاه شنبه چهارم شهریورماه از قسمت تاج چاه (ول هد) دچار نشتی و فوران نفت و گاز شد، در مدت ۳۶ ساعت مهار و چاه ایمن‌سازی شد.
 
به‌دنبال اعلام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در نزدیک‌ترین زمان ممکن گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات از جمله پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) از سوی این اداره کل سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و کارشناسان مدیریت مهندسی با همکاری اداره کل ترابری شرکت به موقعیت چاه در گستره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اعزام شدند و با مشارکت متخصصان اداره‌های مهندسی و بهره‌برداری و اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پس از بررسی‌های فنی، فوران چاه مهار شد.
 
در این زمینه با تمهیدات به‌کار گرفته شده و اقدام‌های فنی با تزریق ۳ هزار و ۵۰۰ بشکه آب نمک از طریق دالیز چاه در دو مرحله، نشتی و فوران چاه به کنترل درآمد.
https://naftonline.ir/news/29029/
منبع : روابط عمومی ملی حفاری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0