تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
مهمترین اخبار کوتاه صنعت نفت در بخش زیر قابل مشاهده است.
اخبار کوتاه نفت
اخبار کوتاه نفت
⬅️جواد اوجی:وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برق حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آن‌ها کمک خواهیم کرد.
 
⬅️مهدی علی مددی در آزمون جدید استخدامی وزارت نفت، با تفویض امور برگزاری آزمون به سازمان سنجش، سطح استانداردهای کیفی آزمون هم برای شرکت‌کنندگان و هم برگزارکنندگان آزمون ارتقای قابل‌توجهی داشت.
 
⬅️تفاهم‌نامه سه‌جانبه جذب ۸ هزار نیروی بومی در بستر سامانه جستجوی شغل میان استانداری هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به امضاء رسید.
 
⬅️شرکت پالایش نفت آبادان در مهرماه سال جاری میزبان نخستین اجلاس قطب اوپک است.
 
⬅️بلومبرگ: واردات نفت چین از ایران به بالاترین سطح در ۱۰ سال گذشته رسید.
 
⬅️حادثه تلخ در هورالعظیم؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلف شدن ۱۷۰ قطعه پرنده در پی برخورد با سیم نازک ارت فوقانی دکل برق ۳۳ ولت میدان نفتی یاران شمالی در هورالعظیم خبر داد.
 
⬅️قانونگذاران کنگره آمریکا در نامه‌ای از ناتوانی دولت بایدن در تخلیه نفت توقیف شده ایران در بندر تگزاس از بیم واکنش تهران انتقاد کردند.
 
⬅️لبنان از ورود کشتی حفاری به بلوک شماره ۹ جهت آغاز عملیات اکتشاف و حفاری نفت و گاز خبر داد.
 
⬅️روزنامه وال استریت ژورنال طی تحلیلی نوشت، آمریکا در پشت صحنه مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا ریاض را متقاعد کند، به قیمت‌گذاری نفت با دلار ادامه دهد و این کار را با یوآن چین یا سایر ارزهای کشورها انجام ندهد.
 
⬅️مقامات دولتی و منابع بانکداری و پالایشگاهی در سئول و تهران اعلام کردند آزادسازی سرمایه‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی به خاطر پابرجایی تحریم‌های آمریکا باعث از سرگیری تجارت نفت ایران نخواهد شد.
 
⬅️تسنیم :در برخی جایگاه‌ها به‌ویژه در کلانشهرهایی چون تهران که محور تردد و مراجعه خودروها برای سوخت‌گیری هستند، قطعی نازل‌های سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک جایگاه را نیز شامل می‌شود که این موضوع عامل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.
 
⬅️سخنگوی وزارت امور خارجه از پایان موفقیت‌آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب‌های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن در دریای سرخ و جلوگیری از خطر نشت آن، استقبال کرد.
 
⬅️با تلاش غواصان نفتی خط لوله ۲۴ اینچ نفت‌خام مجتمع دریایی ابوذر در عمق ۴۲ متری آب‌های خلیج‌فارس در کوتاه‌ترین زمان پس از ایمن‌سازی، عملیاتی شد.
 
⬅️قرارداد تمدید و افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان امضا شد.
https://naftonline.ir/news/28861/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0